niedziela, 14 listopada 2010

Nokia Bill Exchange

Jak wypromować w dzisiejszych czasach telefon komórkowy? Można zrobić Fanpage na Facebooku i konkurs w którym będziemy mieli telefon do wygrania albo można działać tak jak Samsung i zachęcić internautów do pobicia rekordu Guinessa w zbijanego czy jak LG, które przeprowadziło eksperyment „On life”.

Tą drugą opcję wybrała Nokia, która w Australii wśród tamtejszej młodzieży, studentów promuje swoje smartfony (C3, E5, C6). Producent telefonów wie, że ich TG nie ma za wiele pieniędzy, a jeśli mają to wydają je na najpotrzebniejsze rzeczy, na przykład na rachunki, a pewnie chcieli by je wydać na coś bardziej ekscytującego. Nokia postarała się o to.

Akcja „Bills into thrills” daje użytkownikom Nokii możliwość wykorzystania pieniędzy, które wydali na ostatni rachunek na coś bardziej emocjonującego.


Akcja jest prosta – trzeba odwiedzić stronę nokiabillexchange.com i napisać na co byśmy woleli wydać pieniądze jakie zapłaciliśmy za ostatni rachunek. Im bardziej śmieszny, dziwaczny, niezrozumiały pomysł tym szansa na wygranie i zrealizowanie go przez Nokię jest większa. Codziennie 3 najbardziej kreatywne motywy wygrywają. Nokia wymienia kwotę jaka była wpisana na rachunku (do 300$ australijskich) na coś co pomoże zrealizować pomysł. Zwycięzcy otrzymują także nowego smartfona.

Jak można wygrać:
Odwiedza się stronę WWW, następnie wybiera telefon. Po kliknięciu odsłuchujemy śmieszną, ironiczną reklamę tego telefonu. Następnie wpisujemy wysokość rachunku oraz SMS-a na co chcielibyśmy bardziej te pieniądze przeznaczyć. Jeżeli nasz pomysł zostanie zatwierdzony czekamy już tylko na wyniki.


Po uruchomieniu kampanii jeden z pierwszych internautów chciał polecieć na księżyc. W ramach wysokości jego rachunku (290$) Nokia ufundowała mu dzień w Luna Park w Sydney, gdzie mógł zobaczyć jak chodzi się po księżycu czy przejechać się na „Moon Ranger”. Otrzymał także nowy telefon Nokia – C6.

Inne rachunki były wymienione na gigantyczne igloo, armię pluszowych zombie, woskowanie klatki piersiowej i brzucha czy gitarę.

Wszystkich zwycięzców i ich nagrody można obejrzeć na Facebooku


Fanpage na Facebooku
Kampania jest mocno promowana i wspierana na Facebooku. Ponad 20 tys. fanów, jest stworzona specjalna zakładka, która informuje o akcji, na Tablicy bardzo dużo się o niej pisze, zachęca do wzięcia udziału, pokazuje się filmy, które przesłały osoby, które wygrały. Nokia często rozmawia z internautami, odpowiada na pytania, doradza, rozwiązuje problemy.
Wiele dzieje się też w dyskusjach, gdzie zadawane są pytania na temat akcji.


Podsumowanie:
Widać, że akcja zaangażowała wielu młodych internautów, stworzyła między nimi i Nokią więź. Firma wyszła z powodzeniem ponad Facebooka - akcję promowano też za pomocą reklamy media i display, plakatów na uniwersytetach i kampusach w całym kraju, reklamy w prasie. Dzięki temu mamy bardzo dobry przykład akcji łączącej offline i online. Oby więcej takich.