poniedziałek, 24 maja 2010

Jak Samsung pobił Rekord Guinnessa dzięki social media

Co ma wspólnego telefon komórkowy i zabawa w zbijanego? Na pierwszy rzut oka nic, ale nie powstrzymało to Samsunga w zorganizowaniu 12 maja udanego ataku na Rekord Guinnessa w liczbie osób jednocześnie grających w zbijanego (wcześniej rekord należał do miasta San Diego, gdzie w zbijanego grało 450 osób).

Praktyka organizowania specjalnych eventów aby zapowiedzieć nowy produkt nie jest nowa - sam Samsung organizował ostatnio event, gdzie bito Rekord Guinnessa w najszybszym pisaniu smsów używając metody Swype, która dostępna jest w Samsung Omnia 2.


Tym razem producent telefonów chciał wykorzystać popularność jednej z bardziej emocjonujących gier naszego dzieciństwa w promocji swojego nowego telefonu, Samsung Reality. Wydarzenie było też możliwością spotkania się z osobami zainteresowanymi telefonem i edukowania ich na temat tego, jak on działa. Nowy model, który wszedł do sprzedaży w kwietniu, jest dotykowym smartfonem, który posiada wiele elementów społecznościowych m.in. posiada widżety, które pozwalają na łatwe wejście do Facebooka, MySpace, YouTube, Twittera, Photobucket i Flickr.

Samsung stworzył na Facebooku Stronę Samsung Reality, gdzie promował wydarzenie, a także ustanowił na Twitterze specjalny tag #dodgethis, gdzie informował o wszystkich wydarzeniach osoby obserwujące go. Impreza cieszyła sie bardzo dużą frekwencją - przed wejściem na ogromną salę w Murray Hill w Nowym Jorku, gdzie odbyła się gra, ustawiła się kilkudziesięciometrowa kolejka. Zjawili się też dziennikarze m.in CNN/ESPN, The New York Times, The New York Post, Gothamist i Fancast.

W zbijanego przyszły grać... 712 osoby! Po szybkiej rejestracji osoby otrzymały opaski na nadgarstek ze swoim numerem oraz koszulki (team żółty lub niebieski); następnie ustawiono na środku sali cztery rzędy piłek i zaczęto się rzucać;)

W grze brali udział zarowno profesjonaliści (np. grupa czterech mężczyzn z Baltimore, którzy brali udział w ponad 50 oficjalnych turniejach zbijanego) ubrani w krótkie obcisłe spodenki, specjalne okulary bez szkieł chroniące twarz oraz opaski na głowę jak i amatorzy, którzy rzucali piłki jak i gdzie popadnie chcąc trafić jak największej ilości osób z przeciwnej drużyny.

Gracze mieli możliwość wygrania nowych modeli telefonu Samsung Reality oraz gift card. Po 35 minutach zaciętej gry Amanda Mochan, oficjalny sędzia z Księgi Rekordów Guinnessa ogłosiła, że rekord został pobity! Imprezę wygrał team niebieski a piłki użyte w grze zostały ofiarowane organizacjom młodzieżowym.

Bicie Rekordu Guinnessa w zbijanego

Strona Samsung Reality na Facebooku
Powstała ona pod koniec kwietnia, ma aktualnie ponad 4,5 tys. lubiących. Pod wpisami Samsunga na Stronie nie ma zbyt wielu komentarzy czy osób klikających "lubię to", jednak firmie udało się nagłośnić akcje na tyle dobrze, że zebrano ponad 700 osób i ustanowiono nowy Rekord Guinnessa. Po imprezie ukazały się na kilku serwisach informacyjnych artykuły opisujące wydarzenie - Samsung dał do nich oczywiście linki. Bardzo wiele osób, którzy brali udzial w imprezie wpisywało sie na Stronie. Wiele osób pisało także bardzo dobre słowo na temat telefonu, jego funkcji, tego, że chcieliby go mieć.

Na Stronie była zakładka gdzie można było wpisać się na wydarzenie, aktualnie jest tam filmik z imprezy a także kanał z Twittera, który pokazuje co się pisze na mikroblogu z tagiem #dodgeball. Do tego jest zakładka z informacją o telefonie - opis funkcji i jego możliwości. Bardzo fajnie, że chcąc zapoznać się z nimi nie trzeba wychodzić z Facebooka tylko wszystko można oglądać na miejscu. Do tego jest w kolejnej zakładce opcja Remix - wybierając ze swojego profilu zdjęcia, wpisywane statusy można stworzyć "historię życia" na portalu. Można ją zachowac tylko dla siebie lub udostępnić w zakładce tak, żeby każdy sobie ją mógł obejrzeć. Z komentarzy internautów wynika, że funkcja się im bardzo podoba.

Podsumowanie
Samsung wykorzystał bardzo fajny, niestandardowy sposób na promocję telefonu. Udało mu się zorganizować wydarzenie, którym zainteresował setki osób a także dzięki któremu wypromowano nowy model telefonu, rozdano kilka jego egzemplarzy szczęśliwcom, pobito Rekord Guinnessa a dodatkowo było głośno o akcji w lokalnych nowojorskich gazetach oraz na Facebooku i Twitterze. Ciekawe jaki Rekord będzie firma chciała bić przy promocji kolejnego telefonu:)

Źródła 1, 2, 3, 4, 5