czwartek, 21 lutego 2013

Reklama FBX działa i to bardzo dobrze!

Firma Nanigans, znana z tego, że bardzo często przeprowadza badania skuteczności różnych wersji reklam na Facebooka tym razem zrobiła test nowej opcji reklam - FBX. Ta opcja reklamy umożliwia targetowanie na Facebooku osób, którzy byli wcześniej na naszej stronie www, wypełniali formularz np zakupu produktu, ale zrezygnowała z ostatecznego zakupu.


Facebook zachwalał tą opcję reklamy jako reklamę, która zachęca do powrotu do serwisu i dokończenia transakcji. Czy aby na pewno?

Nanigans przeprowadził 4 miesięczną analizę w której patrzył na zakupy prawie 5,2 tys osób, którzy kupili towarów za 1,2 mln $.

Część z tych prawie 5,2 tys osób odwiedziła stronę sprzedawcy bo zobaczyła reklamę na Facebooku zachęcającą do zakupu a część z nich odwiedziła stronę organicznie lub z płatnych działań w wyszukiwarkach. Po odwiedzeniu strony sprzedawcy użytkownicy następnie byli zachęcani do powrotu na stronę za pomocą FBX (reklamy na Facebooku).

Co się okazało?
- osoby, które wcześniej weszły na stronę sprzedawcy z reklam na Facebooku kupowały więcej: 39% więcej osób, które coś zakupiły, 89% wyższa sprzedaż/wyższy rachunek (354$ vs 187$)

Pytanie - czy ktoś z Was korzystał już z tej opcji reklamy? Sprawdzała się?:)

Źródło