środa, 20 lutego 2013

Jaki może być powód rezygnacji z Deezer? Spotify!

Legalna muzyka za grosze. Kto by pomyślał, że za 20-30 zł miesięcznie, czyli za cenę płyty CD z polskim hip hopem, będziemy mieli kiedyś dostęp do kilkunastu milionów piosenek do przesłuchania na komputerze i na telefonie komórkowym?


Gdy około rok temu w Polsce pojawił się serwis Muzo od razu ściągnąłem aplikację i szybko wykorzystałem  20h darmowej muzyki. Kupiłem też abonament na komputer za niecałe 10 zł. Wtedy nie mieli jeszcze dostępnej aplikacji na mobile a ja bardzo chciałem zobaczyć, jak taki serwis działa na moim smartfonie. W taki oto sposób odkryłem serwis Deezer;)

Korzystając z Deezer na komputerze spodobał mi się na tyle, że wykupiłem opcję Premium, za 30 zł (obecnie kosztuje tak, jak Spotify - niecałe 20 zł), które umożliwia dostęp do kilkunastu milionów piosenek także na smartfonie.


Deezer używałem przez 10 miesięcy. Używałem. Właśnie;) Gdy wszedł do Polski Spotify nie myślałem, że Deezer tak szybko pójdzie w odstawkę. A jednak. Co mnie skłoniło?


- Większa biblioteka polskiej muzyki
- Bardzo dobra funkcja pokazująca powiązanych wykonawców - szybko można znaleźć inne interesujące nas zespoły a także mniej znane, nowe kapele
- Cena - 19,99 zł za premium (komputer + smartfon) a nie 29,99 zł jak w Deezer.

Po zalogowaniu się do Spotify po raz pierwszy otrzymujemy 2 dni na testy. Później możemy się zdecydować czy korzystamy z podstawowej wersji serwisu, tylko na komputerze z przerwami reklamowymi czy wykupujemy którąś z opcji:


Po 2 dniach chciałem wykupić opcję Premium za pomocą mojej karty internetowej Visa z mBanku. Działa ona jak karta kredytowa pre paid i przy Deezer spisała się ona bez problemów - wpisałem numer, kod cvv i tyle. W Spotify także wybrałem kartę kredytową, wpisałem numer, kod cvv, kliknąłem "OK" i... wyskoczył błąd...

No cóż, okazało się, ze ten błąd nie zdarzył się tylko mi, kilka osób na blogach i forach internetowych, w tematach Spotify pisało o podobnym problemie. Podobno opcja z Pay Pal zadziała. No to co, trzeba było sprawdzić;)


Jako że mam konto w PayPal to od razu przelałem tam 20 zł i po 2 dniach mogłem wypróbować tę metodę. No więc kliknąłem opcję płatności PayPal, przeszedłem do konta PayPal i... musiałem tam wpisać numer swojej karty internetowej/kredytowej. Po wpisaniu numeru i cvv wszystko "zaskoczyło", moje konto Spotify zostało przypisane do PayPal i otrzymałem darmowy miesiąc próbny wersji Premium;) Po miesiącu kwota 19,99 zł może zostać ściągnięta z mojego konta PayPal no chyba, że się zdecyduję przerwać kontrakt.

A jak na razie się na to nie zanosi;)


PS
Po wybraniu Spotify chciałem zrezygnować z Deezer. Życzę powodzenia, żeby to zrobić szybko;) Po zalogowaniu się do Deezer wchodzimy na swoje konto, następnie przyciskamy, że chcemy zrezygnować. Wyskakuje nam informacja co tracimy jeżeli zrezygnujemy. Jeżeli jesteśmy nadal zdecydowani to klikamy "dalej" i przechodzimy do kolejnego ekranu w którym pokazane są "plusy" Deezer i że nie warto z tego rezygnować. Jeżeli nadal chcemy zrezygnować;) to przechodzimy do kolejnego ekranu z małą ankietą w której możemy zaznaczyć dlaczego rezygnujemy. W tym ekranie nadal jest przycisk, za pomocą którego możemy kliknąć, że chcemy zostać przy wersji podstawowej Deezer. Jeżeli nadal chcemy się wypisać to klikamy "wypisz się" i musimy jeszcze podać swój login i hasło do Deezer, potwierdzić wszystko i wreszcie się wypisaliśmy:)

Zajęło mi to jakieś dobre 5 minut ale się udało. Teraz jestem szczęśliwym użytkownikiem Spotify i słucham sobie ciągle nowych piosenek. Nawet lepsze słuchawki do muzyki sobie kupiłem;)