Osobiście nie można jej jeszcze wypróbować, bo jej wersja beta jest testowana w USA, ale z tego co wiem, to pozwala ona na odnalezienie informacji bazując na zainteresowaniach i zachowaniach naszych znajomych.
Dzięki Graph Search, konsumenci będą mogli wyszukiwać rzeczy takie jak "restauracja Sushi w której byli moi znajomi w Warszawie" , 'Hotele w pobliżu wierzy Eiffla" czy "Programy TV które oglądają moi znajomi". Jeśli mamy Stronę na Facebooku, Graph Search pozwoli na łatwiejsze jej znalezienie.
Jak działa Graph Search:
- Wyszukiwarka na początku podaje sugestie, wliczając w nie Strony, znajomych, aplikacje, miejsca, grupy. Ludzie mogą wyszukać rzeczy takie jak restauracje, hotele w miastach które chcą odwiedzić czy zdjęcia zapostowane przez Strony które polubili.
- Sugestie pozwolą przekierować użytkowników do Strony z rezultatami wyszukiwania. Rezultaty bazują na czynnikach takich: jak informacje o twojej firmie, połączenia pomiędzy stroną która jest wyszukiwana, a użytkownikiem.
- Wyszukiwarka będzie sugerować również strony WWW z rezultatami Binga oraz reklamy Binga podobne do tych na Bing.com
- Strony i aplikacje nadal mogą używać Sponsorowanych Rezultatów Wyszukiwania nawet podczas używania Graph Search – w tym momencie nie udostępniamy dodatkowych formatów reklamowych.
Co możemy zrobić by nasza Strona była lepiej pozycjonowana w wyszukiwarce?
- Inwestuj w rozwój fan page'a i bądź pewny, że wszystkie dane są kompletne
- Nazwa, kategoria i adres WWW powinny znaleźć się w sekcji 'o mnie' na fan page'u.
- Jeśli Twój biznes ma fizyczną lokalizację upewnij się, że adres jest właściwy.
- Bądź pewny, że Twoi fani mają regularną interakcję ze stroną.
- Graph Search obecnie jest w fazie beta i nie jest dostępny poza USA, nowa wyszukiwarka będzie dostępna globalnie już niebawem
A co z prywatnością w kontekście wyszukiwarki Graph Search? Obejrzyjcie ten klip
Więcej o nowej wyszukiwarce Facebooka można znaleźć pod tym linkiem