piątek, 8 czerwca 2012

Zaangażowanie na Facebooku – jaka wielkość jest odpowiednia?

Często zastanawiamy się, czy działania jakie podejmujemy na Stronie na Facebooku angażują wystarczającą liczbę osób, czy powinniśmy się postarać bardziej a może pochwalić się ponadprzeciętnymi statystykami? Dzięki badaniom Admap wiemy już, że średnie zaangażowanie, jakie mają marki na Facebooku to 0,5%.

Na Facebooku nie jest już ważne tak bardzo ilu fanów mamy ale czy się oni angażują po tym pierwszym polubieniu, zostaniu fanem. Firma zanalizowała więc poczynania 200 najpopularniejszych brandów na Faceboku w ciągu tygodnia i z obserwacji wynikło, że średnio Strony angażują aktywnie ok 0,5% fanów. Wynik został podany po przeanalizowaniu wskaźnika PTA, który pokazuje ogólne zaangażowanie użytkowników jako % wszystkich fanów.



Admap zauważył także, że 10% analizowanych Stron angażowało 1% swoich użytkowników a tylko 1 Strona z tych 200 najpopularniejszych angażowała 2% fanów.
Badania były wynikiem analizy 200 największych Stron brandowych na Facebooku a nie najpopularniejszych, najlepiej angażujących także ten wynik - 0,5% średniego zaangażowania nie musi/nie może być brany jako „wyrocznia”.

Badanie Admap wykazało także, że przeświadczenie, że tzw. Passion brands angażują lepiej (Nike, Ferrari, Harley, Ford Mustang itp) nie musi być prawdą.