czwartek, 2 czerwca 2011

Socialapps – aplikacja do tworzenia konkursów na Facebooku.

Gdy spojrzymy na statystyki ilości użytkowników Facebooka, w Polsce mamy już ponad 6 mln kont na tym serwisie społecznościowym. Wg ostatnich badań Fanpage Trender jest także ponad 60 tys aktywnych polskich Stron. Wiele z nich chce zaangażować swoich użytkowników konkursem czy to fotograficznym czy na tekst.

Wiemy, że aby przeprowadzić zgodnie z regulaminem konkurs na Facebooku trzeba wykorzystać aplikację. Aplikacja dedykowana to, w zależności od firmy, która ją zrobi, koszt od kilku do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. Ale co mają zrobić firmy, które nie mają takich pieniędzy? Jeszcze do niedawna mogły robić konkursy, gdzie odpowiedzi przysyłano na specjalnego maila. Ale już nie muszą;) Z pomocą przychodzą coraz częściej tworzone przez programistów proste w obsłudze aplikacje do konkursów.

Dzisiaj opiszę działanie Socialapps – jednej z pierwszych polskojęzycznych ogólnodostępnych aplikacji, która za niedużą kwotę pozwala na stworzenie konkursu na tekst czy fotokonkursu. Później opiszę działanie Megafoni a także kolejnych, mam nadzieję, pojawiających się aplikacji do konkursów.

Kilka tygodni temu na grupie Social Media na Facebooku twórca aplikacji ogłosił przyjmowanie zgłoszeń do beta testów nowej aplikacji konkursowej umożliwiającej tworzenie konkursów na Facebooku. Zgłosiłem się oczywiście aby móc zobaczyć co za możliwości daje aplikacja. Po 2-3 dniach testów wysłałem maila z uwagami (np. brak możliwości oceniania zdjęcia, brak możliwości dodania regulaminu w pliku, nie można było skasować dodanego zgłoszenia, po wzięciu udziału w konkursie nie można było przejść na Stronę z konkursem). Z maila, którego dostałem później wynikało, że prawie wszystkie uwagi zostały przyjęte, wdrożone i teraz mogą korzystać z nich wszyscy wykupujący aplikację. Przyjrzyjmy się więc bliżej ulepszonej wersji.

Rozpoczynając pracę z socialapps mamy możliwość stworzenia nowego konkursu – jak na razie jest tam tylko możliwość wybrania konkursu na tekst lub fotokonkursu. Po wybraniu rodzaju konkursu przechodzimy do prostego kreatora, w którym dodajemy wszystkie informacje o konkursie.


Detale konkursu
Tu możemy wpisać nazwę naszego konkurs, opisać nagrodę, która jest do wygrania, zaznaczyć, czy chcemy, żeby głosowanie na prace było publiczne i dodać instrukcje dla uczestników

Harmonogram
W tej części możemy ustawić terminarz konkursu. Wybrać daty w których będziemy przyjmować zgłoszenia, w których będziemy wybierać zwycięzców i ogłaszać wyniki.


Zasady
W tej części możemy wkleić regulamin lub dołączyć plik z regulaminem. Można także wypełnić miejsce, gdzie opiszemy politykę prywatności.

Wygląd
W tej części możemy dodać grafiki. Jest możliwość dodania 2 grafik. Pierwsza to graficzny nagłówek kampanii (obrazek o wymiarach 150 px na 760 px), druga to ikona feedu – grafika, która pokaże się uczestnikowi konkursu na Tablicy po wzięciu w nim udziału. Można tutaj także wpisać wiadomość, jaka się będzie właśnie na Tablicy ukazywała czy dodać tekst (np. Weź udział w konkursie).


Po wypełnieniu wszystkich pól mamy możliwość spojrzenia na nasz konkurs, sprawdzenia jak on będzie wyglądał dla użytkowników oraz na potwierdzenie zamówienia. Generowany jest formularz płatności, gdzie można dodać dane do faktury i dalej dokonać płatności. Koszt 2 tygodniowego konkursu to 79 zł za rozpoczęcie konkursu + 9 zł za dzień konkursu (14x9 = 126 zł), więc mamy 205 zł.


Podsumowanie
Aplikacja wymaga jeszcze małego dopracowania (np. nie można zarządzać swoim kontem użytkownika, można by dodać inne rodzaje konkursów) ale na pewno jest bardzo fajnym i tanim rozwiązaniem dla firm, chcących przeprowadzić konkurs.
Pewnie przyznacie, że 205 zł to nie jest wygórowana cena za 2 tygodnie konkursu i zachęci do przeprowadzania prostych zabaw zgodnie z regulaminem.