sobota, 4 czerwca 2011

Megafoni – kreuj i zarządzaj własną promocją na Facebooku

Megafoni to druga aplikacja do tworzenia promocji i konkursów na swojej Stronie na Facebooku którą testuję. Trzeba przyznać, że już od początku robi bardzo pozytywne wrażenie. Jak dokładnie działa Megafoni? Bardzo prosto – wybieramy rodzaj aplikacji (aktualnie dostępne są 3 elementy: upominki, kupony, konkurs zdjęciowy) i uzupełniamy wszystkie pola.

Nazwa
Tutaj wybieramy nazwę naszego konkursu


Szczegółu Konkursu
Tutaj ustawiamy termin rozpoczęcia poszczególnych etapów konkursu (rozpoczęcie konkursu/rozpoczęcie dodawania prac; zakończenie dodawania prac/rozpoczęcie głosowania; data zakończenia głosowania; data ogłoszenia wyników konkursu).
Dodajemy tu też opis konkursu (wstęp i rozszerzenie), ustawiamy informację z kim można kontaktować się w sprawie konkursu, dodajemy regulamin i politykę prywatności (z pliku na komputerze lub w formacie tekstowym)

Konfiguracja
Tutaj decydujemy, czy użytkownicy będą mogli zostawiać komentarze do zgłoszonych prac i ile zgłoszeń konkursowych może umieścić jeden Uczestnik.

Dane Uczestników
Tu definiujemy kto może wziąć udział w konkursie i jakie dane powinny być pobierane od Uczestników konkursu (imię i nazwisko oraz adres e-mail już są zaznaczone, można dodać numer telefonu czy adres do dostawy ewentualnej nagrody)


Design
To jest bardzo interesujący element – tu możemy edytować wygłąd naszej aplikacji promocyjnej. Dodajemy zakładkę konkursową, która pokaże się na naszej Stronie. Jest informacja, że może mieć ona max 520 px. Z dysku wybieramy plik i jest on wgrywany do aplikacji.
Mamy także dostęp do edytora graficznego, gdzie możemy zmienić czcionki tekstu i tytułu. Do tego można zmienić kolor tekstu i tła tabu oraz kolor tekstu i tła buttonu a także kolor tła.
Wgrać można tu także nagłówek graficzny, który ma być w rozmiarze 760 px x 150 px

Publikacje i zaproszenia
Definiujemy tu co uczestnicy konkursu będą publikować na swoich tablicach po wzięciu udziału w konkursie. Ustawiamy tytuł wpisu i wpis na tablicy – tekst zapraszający do wzięcia udziału w konkursie. Jako obrazek na feedzie pokazuje się miniaturka pracy użytkownika. W pozostałych aplikacjach, czyli w kuponach i upominkach, możesz zmienić obrazek w feedzie.



Integracja Facebook
Tutaj aktywujemy aplikację – trwa on kilka sekund. Możemy podejrzeć naszą stworzoną aplikację, zobaczyć, czy daty etapów konkursu się zgadzają. W tej części dodajemy też tutaj/instalujemy aplikację do naszej wybranej Strony i aktywujemy ją.
Bardzo fajnym i prostym rozwiązaniem jest to, że po przyciśnięciu jednego przycisku aplikacja pojawia się na Stronie na Facebooku, gdzie użytkownicy biorąc udział w zabawie jednocześnie promują Stronę. Dodatkowo od razu uaktywnia się opcja, że aby wziąć udział w konkursie trzeba zostać fanem danej Strony.

Podgląd
Tutaj mamy możliwość przeglądania prac konkursowych – można sortować po najnowszych, mających najwięcej głosów, a także zobaczyć zgłoszenia naszych znajomych.
Do konkursu możemy zaprosić znajomych – pokazuje się lista naszych znajomych i możemy zaznaczyć tych, których chcemy zaprosić do konkursu/do aplikacji

Cennik
Abonament – podzielony jest on na 3 opcje:
Podstawowy, za 29 zł (!) – mamy możliwość wyboru z wszystkich dostępnych promocji, umożliwia jedną aktywną promocję miesięcznie, służy do Fanpage o wielkości do 500 fanów.
Firma, za 89 zł – dwie aktywne promocje miesięcznie, służy do Fanpage o wielkości do 10 tys fanów.
Enterprise, za 149 zł – cztery aktywne promocje miesięcznie, służy do Fanpage o wielkości do 100 tys fanów.


Jest także opcja Agencja, która posiada większe możliwości niż zwykłe konta firmowe (generator raportów, algorytm wyszukujący fałszywe głosy w konkursach foto, możliwość umieszczenia własnej listy kodów rabatowych, własne style CSS i wiele innych) i nie są obrandowane logiem Megafoni.

Moje konto
W tej części dowiemy się, jaki mamy abonament, przejrzymy historię transakcji, mamy możliwość edytowania informacji konta (osoba fizyczna czy firma; imię nazwisko, NIP, REGON, adres, telefon) czy zmiany hasła.


Czego brakuje?
Z tego co widziałem to nie ma za wiele do poprawy, jedyne co to nie ma możliwości usunięcia konkursu z bazy, jednak wiem, że będzie ta opcja dostępna w przyszłym tygodniu.

Podsumowanie
Moim zdaniem to najlepsza jak dotychczas aplikacja, która umożliwia przeprowadzanie konkursów na Facebooku. Bardzo łatwa w konfiguracji i tania. Posiada wiele opcji, można za jej pomocą tworzyć nie tylko konkurs fotograficzny ale także rozdawać upominki firmy czy kupony rabatowe. Mam nadzieję, że wiele firm będzie z niej korzystało i tworzyło interesujące konkursy, rozdawało upominki swoim fanom.