czwartek, 17 lutego 2011

Oreo bije Światowy Rekord Guinessa

Na początku lutego na oficjalnym Fanpage Oreo (ponad 16,6 mln fanów) został dodany post, w którym Oreo w języku polskim (!) zapraszało wszystkich do uczestniczenia w niezwykłej chwili jaka miała nastąpić 15 lutego. W ciągu kilku dni pojawiły się także kolejne posty podgrzewające atmosferę i zaproszenie do wydarzenia.

O godzinie 15, 15 lutego okazało się, że Oreo będzie podejmowało próbę pobicia Światowego Rekordu Guinessa na największą liczbę „Lubię to” pod postem w ciągu 24h. Jak dotychczas oficjalnego rekordu nie było, ale Oreo ustaliło, że chciałoby mieć pod swoim wpisem ok. 45 tys. lajków.


Przedstawiciel agencji obsługującej projekt, 360i, powiedział, że Oreo to globalna marka, na ich Stronie są osoby z całego świata także zależało im na zjednoczeniu ich, zrobieniu akcji w której mogliby wziąć udział fani niezależnie od kraju w którym mieszkają. No i chyba się im udało;)

Od razu po ogłoszeniu tej akcji na Tablicy zaczęła się lawina lajkowania. Po 19 minutach było już 10 tys. lajków i ilość ta, za każdym odświeżeniem Strony, rosła o kilkaset lajków. Po godzinie było już 30 tys. lajków.

Oreo mocno nastawiło się na pobicie Światowego Rekordu Guinessa gdyż całe wydarzenie było promowane w Polsce (i na pewno też w pozostałych krajach na świecie, gdzie Oreo przeprowadzało akcję) na wiele sposobów:

Facebook
W wydarzeniu brało udział 228 osoby, 20 było niezdecydowanych a 190 nie potwierdziło udziału. Cała akcja była promowana na Facebooku z wykorzystaniem Engagement Ads oraz reklam CPC zachęcających do wzięcia udziału w wydarzeniu/akcji.


Internet
Do tego akcja była promowana m.in. na różnych serwisach za pomocą banneru (tu plejada.pl i Onet.pl) a także w komunikatorze gadu-gadu.


Statystyki
Wg. statystyk http://statistics.allfacebook.com/pages w ciągu tygodnia liczba fanów na Stronie Oreo zwiększyła się o ok. 95 tys. osób, co, na zapewne duże nakłady reklamowe jakie poniósł Kraft, producent Oreo, chyba nie jest zbyt dobrym wynikiem. Jednak w akcji Oreo chodziło bardziej o zaangażowanie swoich fanów, co, jak widać w poniższym zdjęciu, się im udało:


Po godzinie 16 czasu polskiego Oreo dodało notkę, że Światowy Rekord Guinessa został pobity – fanom Oreo udało się kliknąć w ciągu 24h 114,619 razy „Lubię to” pod jednym postem. Dodano też zdjęcie na którym przedstawiciel Księgi Rekordów Guinessa daje maskotce, ogromnemu ciasteczku Oreo, dyplom.


Niespodziewany konkurent
O akcji bicia Światowego Rekordu Guinessa przez Oreo dowiedziało się mnóstwo osób. Jedną z nich był raper, Lil Wayne, który postanowił spróbować swoich sił (i swoich fanów) i zobaczyć ile on potrafi zebrać „Lubię to” pod swoim postem.


Swoją akcję zaczął 4 godziny po akcji Oreo i po kilku minutach okazało się, że… mocno wyprzedził Oreo: po 37 minutach miał już 194 tys. lajków podczas gdy Oreo po 5h miało 56 tys. Na 4h przed końcem akcji Oreo miało ponad 113 tys. lajków pod swoim postem a Lil Wayne… ponad 470 tys. lajków!
Ostatecznie Lil Wayne zebrał pod swoim wpisem w ciągu 24h 588,243 lajki i tym samym, po 4 godzinach pobił niedawno co ustanowiony rekord Guinessa.


Rekord został oficjalnie zaakceptowany przez Księgę Rekordów Guinessa co potwierdza wpis na ich oficjalnym blogu.

Bardzo ładnie zachowało się Oreo – na swoim Fanpage dodali post, że gratulują Lil Wayne pobicia ich rekordu i wysyłają mu w nagrodę paczki ciasteczek Oreo aby mógł świętować z nimi ten moment.


Podsumowanie
Mimo, że Oreo utrzymało Rekord Guinessa tylko przez 4h to dzięki dobrze przeprowadzonej akcji reklamowej zyskało wiele zainteresowania ze strony internautów, opublikowano na ten temat mnóstwo pozytywnych opinii w Internecie a także zwiększyła się rozpoznawalności marki. Gratulacje także dla Lil Wayne i jego fanów, pokazali, że mają siłę. Czekamy na kolejną markę/osobę, która podejmie się tego wyzwania i pobije rekord Lil Wayne.