poniedziałek, 12 kwietnia 2010

Zarządzanie kampaniami społecznościowymi za pomocą Zszywka.pl

Gdy mamy na rynku dostępnych kilka serwisów social media w których warto być, bardzo przydatne w pewnym momencie staje sie narzędzie, które umożliwia nam publikowanie naszych wpisów od razu w kilku miejscach. Takim narzędziem jest Zszywka, która jak na razie pozwala na jednoczesne publikowanie informacji w Facebooku, Twitterze i blipie a w przyszłości tez na Grono, Fotka i Nasza-Klasa.

Dzięki temu, że każdy, kto rejestrował się na FacebookerPANEL otrzymywał 3 miesięczny dostęp do Zszywki, mogę dokładnie opisać jej funkcjonowanie na moim blogu.

Na głównej stronie Zszywka.pl (która na razie jest dostępna na hasło, które otrzymaliśmy właśnie na fejsbukowym spotkaniu) dowiadujemy się, że jest to: „Łatwa i szybka obsługa aktywności na platformach social media. Zszywka umożliwia efektywne zarządzanie niestandardowymi formami reklamy w czołowych serwisach społecznościowych.”


Według autorów, dzięki Zszywce zyskujemy w 3 kwestiach:
Oszczędzasz czas: Wszystkie Twoje kampanie, planowanie oraz cała aktywność we wszystkich czołowych serwisach w 1 miejscu. Konfigurujesz i działasz
Masz większą kontrolę: Zarządzasz kampaniami oraz pracownikami. Nadzorujesz i widzisz efekty pracy.
Wyciągasz wnioski: Dzięki systemowi statystyk i raportów wiesz, czy Twoje kampanie odnoszą efekt i czy Twoi klienci będą zadowoleni.

Poniżej postaram się dokładne opisać poszczególne funkcje i działanie Zszywki.

Logowanie i ekran powitalny:
Po podaniu swojego maila i hasła lądujemy na głównej stronie aplikacji (zakładka Dashboard). Mamy tak od razu widoczny ekran, gdzie można wpisać wiadomość, przycisk do dodania pliku (wybierz plik) oraz 3 serwisy w których można opublikować wpis. Przy każdym z nich mamy pole, które można odznaczyć, jeżeli nie chcemy, żeby w danym serwisie publikowała się nasza wiadomość. Mamy także licznik, który informuje nas ile wpisaliśmy znaków - dzięki temu, wiemy, kiedy przekroczyliśmy limit w Twitterze (140 znaków) czy blipie (160 znaków). Gdy przekroczymy limit znaków to dana wiadomość nie opublikuje się na serwisie (nie tworzy się samoczynny skrót jak to ma miejsce np. na blip)


Poniżej mamy informacje o naszych ostatnich aktywnościach, np. gdzie dodaliśmy wpis, gdzie załączyliśmy dodatkowo plik, jakie konto ostatnio dodaliśmy do Zszywki. Można filtrować aktywności po serwisie w jakim się dodawało wiadomość a także usunąć wpis.


Kampanie:
Jeżeli mamy kilku Klientów, kilka kampanii to w tej zakładce możemy nimi zarządzać. Tutaj mamy informacje o koncie na Facebooku, blipie i Twitterze oraz możemy dodać opis kampanii.

Facebook
Przy dodawaniu Fanpage na Facebooku możemy wybrać do jakiej kampanii ją dodać, jak się na nazywać. Jeżeli mamy już Fanpage możemy wkleić link. Dodatkowo możemy wybrać kategorię Fanpage (Lokalne; Marka, Produkt, Organizacja; Artysta, zespół lub osoba publiczna). Nie ma jeszcze możliwości dodania Strony społecznościowej.
Blip
Wybieramy do jakiej kampanii ma się dodać konto, wpisujemy login i hasło.
Twitter
Tak samo jak na blipie, podajemy kampanie, do jakiej ma zostać dodane konto a następnie, login i hasło.

Raporty:
Tu mamy dostęp do informacji związanych z naszymi profilami jakie obsługujemy na poszczególnych serwisach.

Facebook
Widzimy tu ilość fanów naszej Fanpage a po kliknięciu na nazwę Fanpage widzimy ilość oddziaływań w danym tygodniu, ilu osobom spodobał się dany element oraz ilość komentarzy. Widać też jakość postów.
Poniżej mamy grafikę, która pokazuje nam ostatnie aktywności – możemy wybrać sobie grafikę przedstawiająca wzrost ilości fanów (łącznie fanów), liczbę wyświetleń strony (na jednym wykresie podgląd strony a na drugim unikalne odsłony strony) oraz konsumpcję mediów (liczba ostworzeń, liczba odtworzeń video oraz wyświetleń zdjęć)
Klikając na przycisk „pokaż całą historię” widzimy jak zmieniała się nasza Strona od początku jej istnienia wszystkich fanów, nowi fani, podgląd stron, unikalne odsłony strony


Dane demograficzne
Widzimy tu dane demograficzne za dany tydzień (mężczyźni vs. kobiety, wiek, rozkład % grup wiekowych) a także te same dane dla fanów ogółem.
Mamy też dostęp do wiadomości wysłanych przez Zszywkę, liczby komentarzy przy każdej z wiadomości oraz „lubię to”. Można też od razu przejść do napisanej wiadomości klikając na „pokaż”.

Blip
Ta sekcja mi nie działa, ale widać, że mamy w niej dostęp do liczby obserwujących, liczby obserwowanych oraz do liczby kliknięć w linki. Widzimy też Ostatnie linki a także wiadomości wysyłane przez Zszywkę.
Twitter
Widzimy tu liczbę osób, które nas obserwują oraz liczbę osób których my obserwujemy. Dodatkowo mamy grafikę, która przedstawia stosunek obserwujących do obserwowanych.
Poniżej mamy wiadomości wysłane przez Zszywkę – możemy do niej przejść od razu klikając na „pokaż”.

Z poziomu zakładki Raporty możemy wygenerować sobie raport w PDF. Widzimy tam te wszystkie dane, o których napisałem wyżej.

Utwórz wiadomość:
Wybieramy kampanie, w jakiej ma się znaleźć nasza wiadomość i piszemy treść. Kilka dni temu przy 5 podejściach nie udało mi się opublikować wiadomości we wszystkich 3 serwisach – zawsze problem był z Twitterem. Co ważne, nawet po wyskoczeniu błędu, jak poniżej, wiadomość, mimo, że nie publikowała się na Twitterze, publikowała się w blip i Facebooku. Jednak dzisiaj bez problemu wiadomość została opublikowana od razu na 3 serwisach:) Widać, że twórcy cały czas ulepszają, usuwają błędy z aplikacji.


Opublikowana wiadomość na Facebooku miała pod spodem małą grafikę Zszywka a w blipie i Twitterze była informacja, że wiadomość opublikowano przez API.


Ceny
Basic: 1 konto, 5 kampanii, brak raportów – 0 zł,
Premium: 5 kont, 15 kampanii, raporty, 99 zł i
Max: bez limitu kont, bez limitu kampanii, raporty – 499 zł.


Podsumowanie:
Jeżeli ktoś obsługuje kilka kont i nie ma za wiele czasu na różne przekazy w różnych serwisach to Zszywka będzie dla niego dobrym narzędziem. Szkoda, że nie widać tego, co napiszą do nas inni, jaka jest odpowiedź na nasz wpis. Jednak fajnie, że na nasz wpis można wejść dzięki jednemu klikowi w „pokaż” i obejrzeć jego oddziaływanie a także usunąć go klikając w jeden przycisk.

Twórcy cały czas ulepszają i poprawiają aplikację, także pewnie za jakiś krótki czas będzie ona działała sprawnie w 100%;)