Oczywiście każdy konkurs musi mieć nagrodę, najlepiej coś, co jest przez Twoich fanów pożądane (interesująca wycieczka, najnowszy gadżet technologiczny, karta prepaid doładowana określoną kwotą). Najważniejsze, żeby internauta mógł łatwo wziąć udział w konkursie.
Co zrobić, żeby konkurs się udał?
1 Zdefiniuj swoje cele marketingowe
Każdy konkurs powinien mieć swój cel. Zastanów się czy:
- chcesz aby dzięki konkursowi wzrosła świadomość internautów o pewnych produktach?
- chcesz zebrać listę klientów, którzy są zainteresowani pewnym produktem?
- chcesz zachęcić internautów do używania kanałów social media Twojej firmy? itp.
Dzięki temu, że będziesz wiedział dokładnie, co chcesz w konkursie osiągnąć, będziesz mógł stworzyć dostosowaną strategię konkursu.
2 Bądź kreatywny
Tylko od Ciebie zależy jaką treść będzie miał konkurs, który stworzysz:
- konkurs fotograficzny związany z Twoimi produktami, usługami
- opis przez uczestników konkursu jakiegoś wydarzenia w ich życiu
- wymyślenie nazwy dla nowego produktu oferowanego przez Twoją firmę
W zależności od konkursu może być to krótki konkurs z małą nagrodą lub dłuższy, bardziej angażujący z większą nagrodą. Wszystko zależy od organizatora.
3 Wykorzystaj kanały social media
Konkurs tworzony online bardzo łatwo promować dzięki czemu bardzo szybko może być o nim wiele szumu: wykorzystaj do promocji konto na Facebooku, Twitterze, firmowy blog, a także tradycyjne kanały jak ulotki, emaile, informacje w sklepie.
Ludzie lubią konkursy, lubią grać, rywalizować, lubią dzielić się z innymi informacjami, że do wygrania w pewnym konkursie jest jakaś nagroda .Na stronie konkursowej upewnij się, że umieściłeś przyciski, które umożliwią łatwe rozprzestrzenianie się wiadomości o nim (dodaj do Facebooka, Twittera, Youtube itp.)
Wykorzystaj dostępne narzędzia aby zobaczyć na których stronach, którzy internauci piszą o Twoim konkursie. Wykorzystaj tą wiedzę i promuj go na tych serwisach jeszcze bardziej.
Możesz zachęcić także osoby biorące udział w konkursie, aby same głosowały na zwycięzcę, oceniały prace konkursowe. Dzięki temu będziesz utrzymywał interakcje z publicznością.
4 Zakończ konkurs
Nie pozwól, żeby uczestnicy konkursu czekali na ogłoszenie wyników zbyt długo. Typowy konkurs trwa 4 tygodnie. Zdarzają się oczywiście krótsze (np. 1 dzień) i dłuższe – wszystko zależy od złożoności. Gdy zwycięzca zostanie wyłoniony ogłoś to, napisz o tym na swojej stronie, w swoich kanałach social media.
5 Zmierz wyniki
Nie zapomnij, że konkurs był po to aby osiągnąć określony przez Ciebie wcześniej cel. Po tym jak konkurs się skończył, musisz zmierzyć poziom zaangażowania, ilość wejść na stronę konkursową, sprzedaż. Zmierz czy ruch na stronie był taki jak zakładałeś, czy konwersja działań na zakupy była zadowalająca. Powodzenia!
A jakie są Wasze ulubione konkursy?
źródło