NewsPoint UGC pozwala także łatwo zarządzać pozyskanymi informacjami - automatycznie generuje wykresy i tabele, pozwala również na publikację znalezionych w sieci informacji na temat firmy na stronie WWW, w intranecie lub w kanale RSS.”
Zobaczmy osobiście jak sprawuje się Newspoint UGC przy monitorowaniu wybranych przez nas fraz.
Dodawanie wyszukiwanej frazy
Aby dodać nową frazę, w lewym menu klikamy przycisk „Nowy”. Ukazuje się nam panel do wypełnienia.
Nazwa – nazwa kampanii
Szukaj – do wyboru mamy cały artykuł lub tylko tytuł
Szukaj w(e) - wszystkich wiadomościach, forach, blogach, opiniach
Można wybrać kategorie w których wyszukujemy (np. zdrowie, motoryzacja, nauka) oraz języki (polski, angielski, norweski).
Szukany autor: możemy wpisać konkretnego autora, którego opinie, chcemy wyszukać
Szukane wyrażenia: (najważniejsze zadanie przy procesie wyszukiwania to wpisać odpowiednie słowa). Mamy do dyspozycji kilka opcji (opcjonalne, wymagane, wyłącz), które zawężą wyniki wyszukiwania do takich fraz, które będą najlepiej spełniały nasze oczekiwania.
Możemy zawęzić wyszukiwane słowa na: wszystkie słowa, dowolne słowo, dokładna fraza, Id serwisów, Autor
Wyniki wyszukiwania
Wyniki pokazują się nam bardzo szybko. Każdy rekord ma swój tytuł oraz link do źródła a także nazwę autora oraz datę kiedy ukazała się opinia. Po najechaniu na nią w prawym menu mamy podgląd tego, co jest tam napisane oraz ilość słów w artykule. Bardzo łatwo określić kontekst użycia wyszukiwanej frazy ponieważ słowa kluczowe, które monitorujemy, są wyboldowane.
Jeżeli w jakimś serwisie w danym temacie kilka razu użyte jest nasze słowo kluczowe, wyniki grupowane są pod jednym linkiem, który można rozwinąć jednym kliknięciem w „krzyżyk”. To bardzo użyteczna funkcja, która pozwala, żeby na stronie wyświetlało się nam więcej różnorodnych opinii.
Ponad wynikami mamy dostęp do menu, w którym możemy filtrować wyniki wyszukiwania. Jest tam dostępnych bardzo wiele opcji:
- szukanie we wszystkich wiadomościach, forach, blogach i opiniach;
- czy chcemy widzieć wszystkie wyszukiwane słowa, dowolne słowo, dokładną frazę,
- w jakim języku, w których kategoriach, jakiego autora
- a także w jakim okresie (od do).
Wyniki wyszukiwania można wydrukować, zapisać wszystkie artykuły w archiwum, wysłać listę poniżej w emailu czy odświeżyć wyniki. Ikonki do tych działań znajdują się w prawym górnym rogu ponad wynikami wyszukiwania.
Konkretny wynik można wysłać mailem do zapisanych wcześniej kontaktów czy grupy, łatwo dodać też nowy mail. Można wybrać format alertu: cały artykuł, bez wprowadzenia lub sam tekst (SMS). Można wpisać też tekst jaki będzie sie ukazywał w nagłówku wiadomości email a także w stopce.
Jednym z niewielu minusów wyszukiwania jest to, że wyniki powielają się. Kilka razy pojawiły mi sie po sobie 2-3 takie same opinie (tytuł, link, autor, czas publikacji). Drugim jest to, że wśród wyników wyszukiwania pojawiają się posty, które nic nie wnoszą do tematu - pośród wielkiej ilości nic nie znaczącego ciągu znaków w swojej treści mają też nasze słowo kluczowe i dlatego zostają dodane do wyników.
Wyświetlenie konkretnej opinii
Klikając na konkretny wynik przechodzimy do serwisu w którym dana opinia się ukazała. Nad opinią mamy pasek Newspointu, dzięki któremu możemy podświetlić wyszukiwane wyrazy, przejść do następnego lub poprzedniego wyniku wyszukiwania, wydrukować, zapisać lub zobaczyć oryginalny adres strony.
Wysyłanie raportów
W Newspoint UGC mamy także możliwość wysyłania sobie raportów z wyników wyszukiwania.
Możemy:
wybrać tytuł powiadomienia, wysłać je natychmiast po publikacji lub w określone dni i godziny.
wybrać wysyłkę do znanych kontaktów albo grup.
wybrać format alertu: cały, bez wprowadzenia, SMS;
wpisać tekst mający ukazać się w nagłówku oraz stopce wiadomości email,
ustawić maksymalną ilość artykułów, jakie się pojawią a raporcie: od 1 do 5000;
wybrać artykuły nie starsze niż; uwzględnić identyczne artykuły, szukane i kontekst;
zapisać, wysłać testowo, usunąć lub anulować.
Statystyki
Przy generowaniu statystyk możemy wybrać sobie okres od do. W wynikach ukazuje się wykres słupkowy oraz nachodzący na to liniowy.
Poniżej wykresu mamy listę serwisów, gdzie ukazały się informacje o wyszukiwanej marce z podziałem na miesiące (ile w każdym miesiącu mieliśmy wspomnień o danym słowie kluczowym)
Wyniki można wygenerować w Excelu a także .PDF
Cennik
Zakładka z cenami jest ogólnodostępna. Mamy do wyboru 5 pakietów: Starter, Basic, Pro, Silver i Gold. Ceny wynoszą 399 zł za pakiet Starter (549 zł za Starter + moduł statystyk oraz analizy) aż do 2399 zł za najwyższy pakiet, Gold.
Podsumowanie
Newspoint UGC to szybki program do monitorowania opinii, jakie pojawią się o naszej marce, produkcie na forach. Przy dobrym określeniu słów kluczowych jest on w stanie wygenerować nam szczegółową historię tego, co na interesujące nas tematy, pisali internauci. Codzienne raporty mogą być ciekawą lekturą na temat pozycji naszej marki czy opinii o wprowadzonym produkcie. Dzięki nim łatwo możemy też reagować – logować się do danego forum i wziąć udział w dyskusji z grupą celową.
Warto się samemu zaznajomić z programem i wykorzystać 14 dniowy okres próbny.
Brandometr vs. Newspoint UGC
W zależności od tego, gdzie chcemy szukać opinii na swój temat, taki program radzę wybrać. Jeżeli chcemy monitorować social media polecam Brandometr. Jeżeli chcemy monitorować blogi i fora polecam Newspoint UGC.
Oba programy w przyszłości chcą rozszerzyć swoje miejsca przeszukiwania. Brandometr chce przeszukiwać w większej mierze fora a Newspoint UGC social media.
W następnym wpisie ocenię Google i ich funkcję wyszukiwania w społecznościach. Zobaczymy czy warto wydawać pieniądze na któryś z dwóch powyższych programów czy wystarczy nam bezpłatne Google.