Serwis Youtube wprowadził właśnie nowe narzędzie do zarządzania reklamami, które daje reklamodawcom możliwość kontroli tego, gdzie wyświetla się ich reklama – oferuje ono nawet możliwość wyboru zamieszczenia reklamy w konkretnym pliku video.
Dodatkowo Youtube poinformowało, że nowe opcje targetowania pozwalają na wybieranie pliku video po słowie kluczowym (np. polityka czy moda), danych demograficznych (np. wiek czy płeć), zainteresowaniach albo z wykorzystaniem tych trzech cech.
Youtube informuje, że obecnie funkcje są testowane w wersji beta i na razie będą dostępne „dla reklamodawców, którzy wczesnej ściśle współpracowali z serwisem”.
Działania serwisu z plikami video pokazują, że Google chciałoby wreszcie zarobić na Youtube. W przeszłości Google nie podejmowało takich działań, jednak dodatkowe opcje wprowadzone dzisiaj na Youtube wydają się mieć na celu zwiększenie wydajności serwisu i uzyskania z niego dochodu.
źródło