Ning to 37 mln osób i 1,6 mln grup tematycznych, serwis, który pozwala każdemu na stworzenie swojej własnej obrandowanej społeczności. Można tam umieścić video, zdjęcia, czat, muzykę, stworzyć grupy dyskusyjne, fora, blogi i wydarzenia. Członkowie grupy mają własne profile, mogą przyjaźnić się z innymi użytkownikami, wysyłać im wiadomości, dostawać powiadomienia na email, aktualizować status i instalować aplikacje – wszystko to, co umożliwiają nowoczesne serwisy społecznościowe.
Ning oferuje swoją podstawową wersję za darmo ale umożliwia też usługi premium, które pozwalają użytkownikom na wyróżnienie się spośród innych, wykorzystanie dodatkowej przestrzeni, usuwanie promocyjnych reklam i linków.
Do czego można wykorzystać oferowane przez serwis opcje i jak korzystają z nich firmy, które na nim już działają? Oto 6 możliwości.
1 Zbieranie feedbacku.
Firma Seesmic, twórca popularnych aplikacji na Twittera czy iPhone, używa Ning na wiele różnych sposobów, ale przede wszystkim aby zbierać opinię od swoich klientów. Stworzyła ona grupę Team Seesmic gdzie użytkownicy wyrażają swoją opinię na temat aplikacji tworzonych przez nią.
Serwis może być platformą komunikacyjną między Tobą a Twoimi klientami. Dzięki Ning internauci mają miejsce, gdzie mogą podzielić się swoją opinią o danym produkcie: napisać co jest w nim dobre, co można poprawić. Dzięki serwisowi będą mówili do Ciebie bezpośrednio.
2 Umożliwienie dyskusji.
US Navy stworzyła w 2008 na Ning niesamowitą społeczność - Navy For Mom. Jest to miejsce dla matek żołnierzy, którzy służą w marynarce wojennej. Użytkowniczki dyskutują na profilu o sprawach związanych z wojskiem, dzielą się swoimi problemami z osobami będącymi w podobnej sytuacji, mogą nawet zorganizować spotkanie „w realu”.
Na tym przykładzie widać, jak bardzo ważne dla promocji firmy jest stworzenie miejsca do dialogu. I to nie tylko między firmą a klientami ale także pozwolić klientom rozmawiać ze sobą nawzajem. Na Ning można połącz swoich klientów wykorzystując forum – sprawi to, że Twoja społeczność będzie silniejsza, bardziej lojalna, będzie mówiła o produktach i usługach. Także Tobie będzie łatwo słuchać – będziesz przecież wiedział gdzie rozmawiają.
3 Treść i media.
Jesteś znudzony oglądaniem reklam samochodów? Pewnie jak każdy… Jednak firma Saturn robi coś naprawdę interesującego aby promować swoje samochody. Stworzyli oni w serwisie Ning społeczność nazwaną ImSaturn wycelowaną w kierowców, pracowników, fanów i entuzjastów swojej marki.
Saturn stanowi doskonały przykład na to jaką siłę mają treści o wysokiej jakości. Ning umożliwia wrzucanie na swój profil zdjęć, wydarzeń, video, podcastów i innych treści. Co najważniejsze, można zachęcić użytkowników, żeby tworzyli swoje treści, które później będziemy promować na kanale firmowym. Wszystko to umożliwił w swoim profilu Saturn i dzięki temu ma on już prawie 6 tys. aktywnych użytkowników, którzy dzielą się zdjęciami swoich samochodów, rysunkami, tworzą grupy, rozmawiają, aranżują rzeczywiste spotkania.
4 Inspiruj swoich klientów.
Profil Marty Stewart „Dreamers into Doers” zachęca kobiety do realizacji swoich marzeń - stworzenia swojego własnego biznesu. Grupa jest naprawdę aktywna i wypełniona wartościową treścią.
Dzięki temu przykładowi widzimy, że bardzo ważne jest aby aktywizować członków swojej społeczności, zachęcać ich żeby zrobili coś wartościowego, żeby poczuli się pewni siebie. Ning jest doskonałą platformą, gdzie Twoi użytkownicy mogą podzielić się swoją pracą, pasją a Ty możesz ją wspierać, promować.
5 Bierz udział w już istniejących społecznościach.
Na Ning jest bardzo wiele społeczności, które są bardzo aktywne. Jeżeli działasz w branży turystycznej powinieneś być na grupie Travel Blog Exchange, gdzie ludzie dzielą się swoimi przeżyciami z podróży.
Jako członek takich społeczności, warto dołączać do interesujących dyskusji. Najlepiej jak będziemy też wnosić do niej coś wartościowego. Ale pamiętajmy, żeby nie reklamować swoich produktów za bardzo – nikt tego nie lubi.
6 Wyróżniaj członków swojej społeczności.
Firma Hershey na Ning stworzyła miejsce dla swoich klientów, gdzie umożliwia im dyskusję i planowanie imprez oficjalnie sponsorowanych przez markę. Dzięki temu mają oni poczucie, że są z firmą bliżej niż większość konsumentów ze swoją ulubioną marką. Hershey daje im ciągłą możliwość aby dyskutować o marce, myśleć o niej – daje im motywację, narzędzia i środki do promowania produktów wśród przyjaciół oraz rodziny.
A co Wy sadzicie o serwisie? Daje on więcej możliwości niż LinkedIn czy GoldenLine? A może znacie jeszcze lepszy, użyteczniejszy nowy serwis do promowania się w Sieci?
źródło