piątek, 4 grudnia 2009

Nadchodzi lżejsza wersja Youtube

Parę tygodni temu Youtube przeprowadziło badanie potrzeb wśród swoich użytkowników. Na jego podstawie dowiedzieli się, że twórcy treści chcieli dodatków, które umożliwiałyby im lepszy kontakt z oglądającymi - opcje, które zachęcają do podjęcia działania (zapisz się, podziel sie itp.), natomiast przeciętni użytkownicy Youtube chcieli mieć tylko możliwość oglądania filmów, nic więcej.

Youtube wziął sobie wyniki tej ankiety do serca i wczoraj wypuścił Youtube Feather (piórko), wersję beta strony, która wyposażona jest tylko w swoje podstawowe, najbardziej potrzebne elementy.

Lżejsze Youtube jest przeznaczone dla osób, które mają wolniejsze łącze internetowe i dla tych, którzy wchodzą na serwis tylko aby obejrzeć filmy. W testowanej wersji zwiększono wielkość czcionki, wyrzucono wiele elementów z nawigacji, zredukowano pokazujące się komentarze do 10. Ponadto jest tam dostęp tylko do 3 kluczowych działań: dodanie filmu do ulubionych, oflagowanie go i zapisanie się do kanału. Nie ma nawet możliwości oceniania filmu, mimo, że pod nagraniem widoczne są gwiazdki z oceną użytkowników.



Youtube znalazło też sposób aby zapewnić twórców treści, że nadal będą mieli swoje przyciski „call to action”. Dla wszystkich plików, dzięki którym twórca zarabia, Youtube Feather nie będzie obowiązywał. Podczas oglądania takiego video pojawi się po prostu standardowy interfejs, łącznie z reklamami i wszystkimi opcjami udostępniania.

Wprowadzenie lżejszej wersji na stałe odbędzie się wtedy, gdy zostanie ona pozytywnie zaopiniowana po trwających aktualnie testach.

źródło