W styczniu 2010 roku wchodzi do sklepów nowa kolekcja Adidasa inspirowana filmem Star Wars. Trudno dzisiaj o lepszy sposób promocji niż przy wykorzystaniu social media. Z tej okazji producent butów przygotował ciekawą aplikację - Star Wars Death Star Superlaser, która łączy Facebook oraz Google Maps.
Adidas używa w swojej aplikacji funkcji Facebook Connect, aby spersonalizować pojawiającą się treść. Dzięki geolokalizacji namierzane zostaje miejsce, gdzie obecnie przebywasz i puszczany jest krótki filmik ukazujący Lorda Vadera, który potwierdza miejsce ataku Gwiazdy Śmierci. Pierwszym celem jesteś oczywiście Ty sam – na ekranie ukazuje się Twoje profilowe zdjęcie z Facebooka:) W miejscu ataku Gwiazdy Śmierci zostaje wyżłobione charakterystyczne logo Adidasa oraz informacja o nowej kolekcji butów.
Dodatkową funkcją aplikacji jest to, że można „zaatakować” swoich znajomych – wystarczy wpisać ich imię i nazwisko, email oraz dane adresowe (miasto, ulica). Po chwili wysyłane zostaje do nich powiadomienie, że zostali zaatakowani przez Lorda Vadera.
W miastach, gdzie dostępna jest funkcja Street View można z centymetrowa dokładnością pokazać, gdzie ma uderzyć laser.