wtorek, 24 listopada 2009

Socialmedia w Twojej firmie

Widać to coraz wyraźniej, że dobrze wykorzystane media społeczne mogą być niesamowitym narzędziem do osiągnięcia przez firmę sukcesu wizerunkowego a także finansowego.

Social media mogą mieć duży pozytywny wpływ w ważnych dla firmy sprawach ale mogą także jej zaszkodzić poprzez np. odciąganie pracowników od wykonywanej przez nich pracy. W związku z tym, należy ustalić w jaki sposób chcemy używać social media w swojej firmie a następnie ustalić plan dążenia do tego celu.



Wiele małych firm wchodzi w sferę społecznościową bez planu a mimo to oczekuje, że internauci będą się na jej temat chętnie, często a przede wszystkim pozytywnie wypowiadać. Nie tak działają media społecznościowe.

Zamiast tego trzeba zrozumieć najpierw swoje potrzeby. Czy chcesz aby Klienci spędzali na Twojej stronie więcej czasu czy może chcesz zwiększyć świadomość swojej marki? Chcesz zapobiec kryzysowi zanim sie przydarzy czy chcesz stworzyć społeczność, która będzie o tobie dobrze mówiła?

Gdy ustalisz swój cel stwórz następnie plan jak go osiągnąć. Ustal wskaźniki do pomiaru skuteczności, wdróż narzędzia pomocne do zmierzenia ROI (wykorzystaj dostępne narzędzia – np. cotygodniowe sprawdzanie statystyk strony na FB).

Na końcu po prostu wykonaj to, co zaplanowałeś. Nie bój się, każdy popełnia błędy, mogą się one, na początku, przydarzyć i Tobie. Nawet gdy sie pomylisz Klienci Wam wybaczą, ale tylko wtedy gdy będziesz działał przejrzyście. Spójrz na Facebooka, który popełnił już wiele błędów, ale dzięki dobrym korektom szybko je przezwyciężył i nadal się prężnie rozwija.

A co zrobić aby social media nie odwracały naszej uwagi od pracy
- Kiedy trzeba skupić się na ważnym zadaniu wyłącz wszystkie serwisy. Jeśli to możliwe wyłącz nawet maila
- Pracownicy wchodzą na media społecznościowe gdy sie nudzą. Nie dopuść do tego – ciągle dawaj im zajęcia, które będą dla nich wyzwaniem, będą ich inspirowały.
- Ustal politykę social media. Niech pracownicy dokładnie wiedzą co im wolno a czego nie.

A jak pracują Wasi pracownicy? pozwalacie im wchodzić na serwisy społecznościowe?

źródło