czwartek, 26 listopada 2009

Nowatorskie użycie Facebooka przez Ikea

Coraz więcej mówi się o przypadkach gdy wielkie marki zaczynają wykorzystywać social media do bezpośredniego kontaktu ze swoimi klientami. Mimo to, nadal łatwiej jest mówić o integracji social media z polityką danej firmy niż to rzeczywiście wykonywać.

Dlatego też najnowsza kampania Ikea na Facebooku jest taka interesująca. Szwedzka firma, która produkuje meble, otwiera w Malmo swój nowy sklep. Zamiast reklamować to wydarzenie w sposób tradycyjny, zdecydowali się wyjść bezpośrednio do swoich klientów używających Facebooka.



Ikea stworzyła na serwisie konto kierownika sklepu w Malmo. Przez dwa tygodnie dodawał on do swojej galerii zdjęcia pokojów gościnnych wystrojonych w produkty dostępne w Ikea. Fani Ikea, używając bardzo popularnej funkcji tagowania zdjęć, mogli podać nazwę danego przedmiotu na zdjęciu. Pierwsza osoba, która właściwie otagowała jakiś przedmiot wygrywała go i mogła sobie go wziąć do domu!



Wiadomość o konkursie bardzo szybko rozeszła się w Facebooku, wiele osób wrzucało na swój profil zdjęcia konkursowe zachęcając tym samym innych do uczestniczenia w zabawie. Dzięki temu tysiące użytkowników serwisu społecznościowego bardzo ładnie wypromowało Ikea jako firmę, organizowany konkurs oraz nowy sklep.

A Wam podoba się akcja? Chcielibyście, żeby podobna została zrealizowana przez Ikea podczas otwierania nowego sklepu Ikea w Łodzi?

źródło