środa, 25 listopada 2009

100 sposobów na mierzenie efektywności social media

Jedno z najczęściej zadawanych dziś pytań związanych z social media to „jak mogę zmierzyć skuteczność social media?”

Tydzień temu, na blogu mediapost.com David Berkowitz wymienił 100 (!) sposobów na zmierzenie skuteczności social media.

Przedstawione sposoby mierzenia efektywności można interpretować wielorako. Niektóre sposoby mogą wydawać się zbędne, niektóre za szerokie a inne będziemy chcieli połączyć ze sobą w celu stworzenia nowych parametrów. To, które miary wybierzemy do mierzenia naszych działań w social media, zależy tylko od nas samych, naszych potrzeb.

Oto niektóre z nich:
- Ilość wzmianek o naszych działaniach w głównych mediach
- Tempo wzrostu fanów, obserwujących, znajomych
- Dotarcie drugiego stopnia (ilu znajomych naszych znajomych dodało nas do profilu)
- Ilość ściągniętych plików z naszego profilu
- Wzrost wyszukiwań tematów naszych działań w social media
- % wypowiedzi internautów zawierających link do naszych działań
- Prestiż osób do których dotarliśmy
- Czas spędzony na stronie firmowej z linka w social media
- Liczba interakcji z Klientami
- Ilość nadesłanych prac konkursowych
- Ilość wysłanych rzeczy do testów, próbek
- Oszczędność liczona na klienta obsłużonego przez social media w porównaniu z innymi kanałami (np. call center, w sklepie)
- Ilość zadowolonych klientów
- Ilość otrzymanych CV na wystawione ogłoszenie o pracę

A czy Wy mierzycie swoje działania social media? Jakich wskaźników używacie?