piątek, 27 listopada 2009

Jak wydawać mniej używając social media?

Coraz więcej firm używa social media do informowania o promocjach, rabatach, zniżkach dla swoich klientów. Sam widziałem wczoraj na blip.pl sklep, który oferował 3% zniżki przy wykorzystaniu kodu, który podawał niżej. Wg. ekspertów od sprzedaży, którzy odbyli ostatnio wspólne spotkanie (DealPros), 2010 może być rokiem oszczędności dzięki social media.

Tekst skupia się w dużej mierze na amerykańskich serwisach społecznościowych: Twitterze i Facebooku, lecz myślę, że przy tak szybkim rozwoju social media w Polsce, rodzime firmy także skorzystają zaraz z tych możliwości i będziemy mogli oszczędzać dzięki serwisom społecznościowym.

Podstawy:

- zaprzyjaźnij się ze swoimi ulubionymi markami: Masz swoje ulubione sklepy i marki? Znajdź je on-line i zostań ich fanem na Facebooku albo śledź ich działania na Twitterze, blipie. Te narzędzia dają nam szybką możliwość na otrzymanie super oferty, która często nie jest dostępna nigdzie indziej. Zrób prezent także znajomym – opublikuj na swoim profilu informację że sklep oferuje takie obniżki.



- nie zapominaj o starym dobrym e-mailu: Stwórz sobie e-mail, który będziesz podawał tylko przy rejestracjach na sklepowe newslettery. Wiele sklepów posiada swoje konta na social media, ale są jeszcze firmy, które ich nie mają – one na pewno wyślą swoim klientom e-maila, z informacją o ofercie, której na pewno nie będziemy chcieli przeoczyć (na moją skrzynkę np. przyszły ostatnio maile od empiku i merlina, które oferują obniżki na swój świąteczny asortyment)

- popytaj znajomych: Napisz na swoim profilu, tagach, których używasz, czego szukasz. Jest wiele osób, które oszczędzają i które na pewno będą chciały podzielić się z Tobą swoimi informacjami o obniżkach. Możesz nawet spytać sklepy, które obserwujesz o świąteczne obniżki!

Dla zaawansowanych:

- nie bój się użyć Twittera czy blipa aby skomunikować się ze swoimi ulubionymi sklepami i markami. Wiele sklepów ma także w mikroblogach swoje działy obsługi klienta – można tam bardzo szybko uzyskać odpowiedź na pytanie związane ze zwrotem towaru, problemami z nim itp.

- zacznij obserwować tagi związane z obniżkami, rabatami np. #cokupic #zakupy, #obnizki #prezenty itp. Prędzej czy później opublikowana zostanie tam oferta z której skorzystasz.

A jakie są Wasze sposoby na oszczędzanie z social media? Oszczędziliście już coś?

źródło