piątek, 15 marca 2013

Jak wywrzeć wpływ na opinię internautów w kontekście marek kosmetycznych?

Co drugi aktywny użytkownik mediów społecznościowych pamięta reklamy skierowane do kobiet. Marki kontrolują w Internecie tylko 8% dyskusji w segmencie kosmetyków. 1 na 20 osób aktywnych w mediach społecznościowych rozmawia o kosmetykach.


Internauci o kosmetykach najczęściej rozmawiają w serwisie wizaz.pl, na platformie blogspot.com oraz na YouTube. 3% mężczyzn subskrybuje kanały dotyczące kosmetyków na YouTube. Z badania dowiemy się także m.in. czemu oglądamy wideoblogi.



W celu zidentyfikowania wypowiedzi odnoszących się do produktów kosmetycznych opracowany został katalog słów kluczowych składający się z marek i produktów właściwych dla kategorii. Badanie miało charakter interaktywny 360, co oznacza że połączono klasyczne metody z badaniami realizowanymi w mediach społecznościowych.


Źródło i większy rozmiar infografiki