poniedziałek, 25 marca 2013

7 trendów social media, które są ważne dla konsumentów.

Jak social media zmieniają świat konsumentów? Nielsen wydał kilka tygodni temu swój Social Media Report, w którym pokazał jak konsumenci korzystają z serwisów social media.



Poniżej znajdziecie 7 kluczowych trendów, na które warto zwrócić uwagę w ciągu kilku najbliższych miesięcy:

#1 Więcej czasu inwestujemy w mobile
Konsumenci coraz więcej czasu spędzają przeglądając serwisy social media za pomocą smartfonów i tabletów.
Mimo, że nadal desktopy są najczęstszym urządzeniem za pomocą którego korzystamy z social media to badania wykazały, że czas spędzany na użytkowaniu mobilnych aplikacji i mobilnych stronach wzrósł w porównaniu z 2011 o 63%.


Wniosek: internauci coraz częściej używają social media za pomocą urządzeń mobilnych. Warto np. przystosować swoją stronę firmową do wersji mobile, targetować reklamy na Facebooku również na mobile.

#2 Ciągły wzrost użytkowników Pinterest
Pinterest notuje ciągłe wzrosty ilości użytkowników od samego początku powstania serwisu w 2011 roku. Serwis ten ma największe pośród serwisów social media wzrosty ilości użytkowników i czasu spędzonego na nim.


Wniosek: trzeba zastanowić się nad stworzeniem oficjalnego konta na Pinterest, dodania interesujących zdjęć przedstawiających nasz produkt. Dodatkowo można teraz, po potwierdzeniu strony, uzyskać dostęp do statystyk na Pinterest, więc jeszcze bardziej warto.

#3 Serwisy social media generują pozytywne treści
76% osób, które używają social media doświadczyło dzięki nim pozytywnych odczuć. Użytkownicy czuli się m.in. poinformowali, pobudzeni. 21% powiedziało, że doświadczyło negatywnych odczuć: niespokojni, przytłoczeni, stracili czas.


Wniosek: serwisy social media mają bardzo wiele treści, z których można wyciągnąć sentyment. Pozytywny lub negatywny. Marketerzy powinni być zainteresowani monitoringiem tego, co mówi się o ich marce, produkcie, zbierania tych treści, analizowaniem i wyciąganiem wniosków.

#4 Social Care to nowa obsługa klienta 
Obsługa klienta za pośrednictwem social media to ważne działanie podejmowane przez markę obecną w społecznościach. 1 na 3 konsumentów preferuje rozmowę z marką za pośrednictwem Facebooka, Twittera, bloga firmowego niż rozmowę telefoniczną.


Wniosek: Konsumenci wymagają od marki obecnej w social media szybkiej reakcji. Jeżeli nie zapewnimy bardzo dobrej obsługi klienta w social media to damy się wyprzedzić naszej konkurencji, która na pewno zważa uwagę na to, co mówią jej klienci.

#5 Co w serwisach social media piszczy
Social media zmieniają sposób w jaki klienci podejmują decyzje zakupowe. Internauci korzystają z serwisów social media, żeby słuchać i uczyć się z doświadczeń innych, na temat marek i produktów, komplementują marki.


Wniosek: nie tylko marketerzy słuchają. Robią to także konsumenci. Mając to na uwadze warto abyśmy dawali im interesujące treści, które będą spełniały ich wymogi, utrzymają mocne więzi między nami i klientem i dadzą pozytywny obraz marki.

#6 Twitter wpływa na oglądanie TV 
Ten punkt jest najbardziej "amerykański" gdyż w Polsce Twitter nie jest na tyle popularny, żeby wpływał na telewizję, interakcje związane z obejrzanymi serialami, filmami. W USA użytkownicy oglądając ważne wydarzenia a także filmy równocześnie używają Twittera, żeby poinformować o swoich odczuciach użytkowników serwisu. W czerwcu 33% treści publikowanych na Twitterze związanych było z treściami związanymi z TV.


#7 Mieszane uczucia na temat Social Ads
Jak ludzie reagują na reklamy w serwisach social media? 33% twierdzi, że są denerwujące, 26% zwróci uwagę bardziej na reklamę opublikowaną przez przyjaciela. Co robią internauci, gdy widzą reklamę? Lajkują (26%), udostępniają (15%), kupują (14%).

Wniosek: jako, że reklamy w social media bardziej denerwują użytkowników tych serwisów powinniśmy dołożyć wszelkich starań żeby były one dobrze targetowane i odpowiednie dla grupy celowej dzięki czemu zwiększymy widoczność marki.


Poniżej możecie przejrzeć kilka slajdów z raportu Nielsen. Cały można ściągnąć po zarejestrowaniu się w ich formularzu.



Źródło i grafika
Raport do pobrania stąd