środa, 9 stycznia 2013

Lifehacker - jak żyć i pracować z głową. Adam Pash, Gina Trapani

Kolejną książką od Wydawnictwa Helion jaką dostałem do recenzji jest "Lifehacker. Jak żyć i pracować z głową". Książka ma za zadanie pomóc nam zorganizować sobie lepiej czas i sprawić, żeby doba miała więcej niż 24 godziny;)


W książce znajdziemy kilkadziesiąt sposobów, które mogą nam pomóc efektywniej wykorzystywać czas spędzony prze komputerem. Jak usprawnić korzystanie z mailu, jak zbierać nowe pomysły, jak porządkować foldery z dokumentami, wyszukiwać informacje? Na wszystkie pytania mamy odpowiedź w książce. Poniżej zobaczycie dokładniej co znajduje się w książce:

Książka podzielona jest na 6 rozdziałów. W każdym mamy dostępne metody zwiększające naszą efektywność w pracy i ich poziom trudności (łatwy, średni, zaawansowany), na jakiej platformie się to sprawdzi (np Win, Mac OS), koszt (czy działanie coś kosztuje)

1 Zapanuj nad pocztą
Obsługa poczty zabiera nam wiele czasu, prawda? W rozdziale znajdziemy kilka przydatnych pomysłów i wskazówek jak obsługę poczty usprawnić. Opróżnij skrzynkę odbiorczą, lepiej wyszukuj wiadomości, skróć czas odpowiedzi, używaj skryptów.

2 Zarządzanie danymi
Kto z Was ma na pulpicie komputera za dużo folderów?:) Ja mam mnóstwo i ten rozdział z pewnością muszę przyswoić;) Najważniejsze to uporządkuj folder z dokumentami, postaraj się podzielić materiały, które masz na komputerze na 6 głównych folderów; udoskonal swój sposób na wyszukiwanie plików na komputerze; umiejętnie sortuj biurowe dokumenty; niech hasła dostępu pamięta za CiebieLastPass; używaj programu do tworzenia zakładek (np diigo.com)

3 Jak zmotywować się do działania?
W tym rozdziale mamy trochę informacji, porad jak zorganizować się, by lepiej wykorzystywać dane nam każdego dnia 24 godziny: planuj swój czas pracy, twórz harmonogramy; prowadź dziennik zajęć itp.

4 Oczyść umysł
W tym rozdziale poznałem kilka fajnych pomysłów jak np robić prawidłowo notatki, jak do organizacji można wykorzystać serwis Remember the Milk, jak zbierać pomysły w jedno miejsce i do czego warto wykorzystywać Instapaper.

5 Świadomość za zaporą, czyli pełne skupienie
W tym rozdziale nauczycie się co zrobić, żeby się maksymalnie skupić - czy warto skorzystać z programu StayFocused? czy warto permanentnie blokować wybrane serwisy, które nas odciągają od pracy, naucz się organizować lepiej swoje miejsce pracy.

6 Upraszczanie codziennych zajęć
W tym rozdziale zapoznamy się ze sposobami jeszcze większego usprawniania naszych codziennych działań na komputerze jak n wykorzystanie ważnych skrótów na klawiaturze, do czego może nam być potrzebny program Texter, jak automatycznie wypełniać formularze internetowe, jak hurtowo skalować zdjęcia, jak możemy wykorzystać serwis BugMeNot, do czego wykorzystać kalendarz Google.

Podsumowanie
Autorzy, którzy napisali książkę pracują w serwisie lifehacker. Znają oni od podstawy interesujące sztuczki, które umożliwiają użytkownikom internetu, komputera zwiększenie efektywności, zmniejszenie marnowania czasu. Kilka z tych, które podali w książce muszę na pewno wypróbować (szczególnie czyszczenie pulpitu i organizowanie folderów). Polecam książkę każdemu, kto chce wycisnąć z dnia pracy jeszcze więcej;)