wtorek, 18 grudnia 2012

Największa opcja reklamowa na Facebooku – Logout Experience

29 lutego tego roku, na konferencji fMC, tej samej, której ogłoszono Timeline dla Stron, Facebook wprowadził nową opcję reklamy - Logout Experience.



Reklama ta pokazuje się wszystkim osobom, które w danym dniu wylogują się z Facebooka. W Polsce to średnio 5 mln użytkowników. Reklama może pokazywać się dzień, tydzień, miesiąc czy nawet dłużej. Może mieć ona formę statycznego obrazka lub video.

Statyczny obrazek ma wymiar 851x315 px, tzn. taki jak coverphoto na Fanpage. Treści, które się znajdują na grafice np. nie mogą zawierać danych kontaktowych, bezpośrednio zachęcać do polubienia Strony czy podzielenia się treścią a także nie mogą zawierać wyrażeń „call to action”.

Video ma takie same obostrzenia a dodatkowo, aby wyglądało dla użytkowników interesująco powinno mieć format minimum 1920x1080, MP4 i trwać maksymalnie 3 minuty.


Jak przyznaje Facebook, LOX jest bardzo dobry, gdy chcemy zachęcić użytkowników do przejścia na żądaną stronę www lub do formularza rejestracyjnego, co może zachęcić do np. stworzenia sobie konta na serwisie, zakupów.

Reklamę LOX Facebook zatwierdza 3-5 dni. Cena za 1 dzień to ok 17.000 euro a 5 dni to ok 66.000 euro. Jeżeli chcemy zamówić reklamę, musimy zgłosić się do agencji, która współpracuje z Facebookiem (np. Socializer).


Jak na razie w Polsce mieliśmy 5 klientów, którzy uruchomili LOX: Virgin mobile; Złote wyprzedaże; Open Finance; Windows i Slevomat.

Jak za granicą firmy używają LOX, jakie korzyści osiągają?

O2 UK wykorzystało video LOX do promocji, zwiększenia świadomości nowej taryfy „On and On”. Działania na Facebooku były wsparciem dla akcji promocyjnej w TV i wygenerowały:
- Ponad 217.000 odtworzeń reklamy jednego dnia
- Ponad 286.00 interakcji (odtworzenie video, polubienie, skomentowanie)
- Dotarcie do 13,6 mln użytkowników
- 2x większy wskaźnik PTA

Carphone Warehouse, właściciel sieci sklepów z telefonami wykorzystał LOX do promocji nowego smartfona - Samsung Galaxy S3 oraz do zdobycia nowych zaangażowanych fanów na Fanpage. Dzięki reklamie zyskał:
- 4x większy wskaźnik PTA
- 135.000 odtworzeń video w jeden dzień
- Ponad 250.000 interakcji (odtworzeni video, komentarzy, lajków) – wsparcie reklamą sponsored stories.
- Wzrost ilości wyszukiwania produktów na stronie www i wzrost poziomu zamówień.


Źródło