Poniżej znajduje się pełna infografika pokazująca rezultaty akcji. Bardzo fajnie to wszystko wyszło - wzrost interakcji ze Stroną i wzrost dyskusji online o sieci pizzerii był dwu i trzycyfrowy. Gratulacje!
Koncepcja akcji
- W oparciu o narzędzie monitoringu mediów społęcznosciowych wychwytujemy osoby pochodzące z wybranego miasta (np. Warszawy lub Wrocławia), które pochwaliły się na swoim profilu na Facebooku, że mają ochotę na pizzę.
- Starannie dobieramy osoby, które są świadomymi i zaawansowanymi użytkownikami Social Media.
- Za pośrednictwem znajomych lub miejsca pracy wychwytujemy lokalizację danej osoby.
- W kilkadziesiąt minut / kilka godzin po oryginalnym wpisie pojawia się „Patrol Da Grasso” wraz z upragnionym posiłkiem i dodatkowymi gadżetami w prezencie (opaski).
Metodologia pomiaru efektów
- Pomiar natężenia dyskusji realizowano wg następujących wytycznych:
- Frazy związane z pizzą (pizza, pizzy, pizze, itd.)
- Przed akcją: średnio 549 / dziennie (22-25 październik). W trakcie akcji: średnio 617 / dziennie (5-8 listopad) - 12% wzrostu.
- Fraza Da Grasso.
- Przed akcją: średnio 17 wzmianek / dziennie (29.10-1.11.2012). W trakcie akcji: średnio 40 wzmianek / dziennie (5-8.10.2012) - wzrost o 135%.
- Zasięg wirusowy akcji został obliczony jako suma zasięgu profilów oraz fanpage’y, które publikowały informacje na temat akcji. W analizie uwzględniono 30% współoglądalność, która została obliczona na podstawie zasięgu prezentowanego w menadżerze kampanii reklamowych Facebooka.
Źródło i większa grafika