piątek, 16 listopada 2012

Ile czasu i pieniędzy wydają na social media MŚP?

Przez ostatnie kilka lat małe i średnie przedsiębiorstwa bardzo dobrze przyswoiły możliwości, jakie dają im serwisy społecznościowe. Aby sprawdzić, jak radzą sobie MŚP Vertical Response przeprowadzili badanie z przedstawicielami prawie 500 firm, które zatrudniają 100 lub więcej pracowników.


Badacze zadawali pytania na temat tego ile czasu spędzają obsługując serwisy social media, jakie serwisy wykorzystują, ile pieniędzy wydają na narzędzia optymalizujące tę usługę

Jakie wnioski dało badanie?
- czas poświęcany obsłudze social media w porównaniu z wcześniejszymi latami zwiększył się
- szefowie poświęcają mniej czasu na obsługę działań social media, robią to ich pracownicy
- 55% firm prowadzi bloga
- najwięcej czasu spędzają na wyszukiwaniu treści do opublikowania
- 36% wykorzystuje narzędzia do publikowania i analizowania danych

Poniżej znajdziecie pełną infografikę:


Źródło