Z badań wynika, że 18% wypadków powodowanych jest przez nieuwagę za
kierownicą a zwłaszcza przez kierowców, którzy rozmawiają za kierownicą przez
telefon.
Volkswagen wykorzystał specjalnie przygotowane bannery na serwisach
internetowych oraz Facebooka, aby spróbować zmniejszyć tę liczbę wypadków oraz wypromować
swój produkt do rozmów przez telefon bez używania rąk.
Użytkownicy, którzy widzieli bannery zachęcani byli do zalogowania się
do Facebooka i videorozmowy ze znajomym. Rozpocząć rozmowę mogli… tylko głosowo
(taka funkcja dostępna jest właśnie w nowych samochodach VW) a gdy połączenie
zostało nawiązane pokazywani byli wraz z dodatkową kierownicą – niby jechali
samochodem.
VW stworzył różne modele kierownicy (dłonie; wytatuowane, trupie, damskie, męskie itp.) a dodatkowo po zakończeniu rozmowy
na naszej Tablicy publikował się post, że wzięliśmy udział w nowej akcji VW dzięki
czemu akcja miała bardzo dobry wirusowy oddźwięk.