czwartek, 14 czerwca 2012

The Power of Like 2: Jak działają social media.

Firma badawcza comScore oraz Facebook wydali w tym tygodniu drugą edycję swojego raportu zatytułowanego w tym roku „The Power of Like 2: How Social Media Works”.


Raport „The power of like 2” został opublikowany w kluczowym dla Facebooka momencie – ma on pokazać firmom, że warto zamawiać w Facebooku reklamy i wydawać większe pieniądze gdyż może przynieść to zwrot z inwestycji. Wiadomo, debiut spółki na giełdzie nie wypadł zbytnio optymistycznie także nalełżało opublikować badania pokazujące, że Facebook jest „godny zaufania”.

Z wniosków opublikowanych w raporcie wynika, że:
- Strony na Facebooku coraz częściej przejmują rolę strony www jako miejsca do rozmowy z klientami i fanami (przykład: Skittles www - 23 tys uu z USA, a na Facebooku 320 tys uu z USA)

- Aby zwiększyć siłę podejmowanych działań marketingowych w społecznościach powinno się w mniejszym stopniu zwracać uwagę na dużą ilość fanów a w większym na angażowaniu ich i zwiększaniu zasięgu wpisów. Warto też ustalić poziom ROI i mierniki do tego wykorzystywane.

- Korzystając z Facebookowych Stron, firmy powinny skupić się na porównywaniu (benchmarki) z działaniami konkurencji/popularnych firm z branży i optymalizowaniu celów marketingowych. Ważne elementy to:
- Fan reach – dotarcie do fanów poprzez news feed
- Engagement – sposób w jaki fani wchodzą w interakcję z treściami publikowanymi przez Stronę
- Amplification – viralowa dystrybucja treści od fanów do znajomych fanów.


- Facebook umożliwia wpływ na media paid (za które firma płaci), owned (które firma posiada) oraz earned media (które firma zdobędzie dzięki interesującym działaniom) za pomocą SS i Promoted Page Post.
Jak wygląda mechanizm:
Paid – firma płaci za reklamę
Owned – targetowana w reklamie osoba stanie się fanem
Earned – działając na Stronie (dodając komentarze i lajki) znajomi nasi, fanów widzą na swoich Tablicach nasze działania i są bardziej skłonni wejść w interakcję ze Stroną i jej użytkownikami lub zostać fanem
- Następnie ostatnie działanie może być wsparte reklamami na Facebooku aby zwiększyć dotarcie marki


- z badań wynikało równeż, że oglądanie Premium Ads  wpływa znacząco na częstotliwość zakupów przeprowadzanych online i w sklepie.