poniedziałek, 18 czerwca 2012

6 rodzajów użytkowników social media (raport i infografika)

Kanadyjska firma specjalizująca się w programach lojalnościowych Aimia, opublikowała ostatnio raport w którym opisuje swoje badanie na podstawie którego, analizując zachowania internautów, sklasyfikowała 6 typów użytkowników social media.


Dzięki podziałowi firma twierdzi, że można łatwiej zidentyfikować, zmierzyć aktywność i zbudować relacje z klientami, którzy wchodzą w interakcję z brandami w social media.

Oto 6 rodzajów postaci używających social media:
No shows – 41% populacji – najmniej zaangażowani w serwisach social media. Niezbyt często zaangażowani w działania e-commerce.

Newcomers – 15% populacji – pasywni użytkownicy jednego serwisu social media, tylo po to, aby rozszerzyć relacje ze świata offline.

Onlookers – 16% populacji – obserwują innych poprzez serwisy social media ale dzielą się na nich prawie żadnymi informacjami osobistymi

Cliquers – 6% populacji – aktywni użytkownicy jednego serwisu społecznościowego, wpływowi pośród małej grupy swoich znajomych i rodziny

Mix-n-Minglers – 19% populacji – ci, którzy regularnie szerują i wchodzą w interakcję z różnorodną grupą użytkowników

Sparks – 3% populacji – najbardziej aktywni i zaangażowani użytkownicy serwiów social media. Mogą być w social media ambasadorami dla swoich ulubionych marek.

Zgadzacie się z tym podziałem? Co o nim sądzicie?
Który model najlepiej opisuje Ciebie?:)


Więcej możecie znaleźć w pełnym raporcie Aimia

Źródło