sobota, 5 listopada 2011

Co zrobić aby nasze reklamy były bardziej klikane?

Facebook pozwala każdemu użytkownikowi samemu, bez korzystania z usług agencji pośredniczących na tworzenie reklam swoich Stron na Facebooku lub stron WWW w Sieci. Poniżej zamieszczam kilka porad, które powstały po tym, jak puściłem kilkadziesiąt kampanii reklamowych CPC a także wynikają one z badań prowadzonych przez firmę Wildfire. Stosując się do nich możemy zwiększyć klikalność w nasze reklamy i % osób, które po kliknięciu zostaną fanami.


1 Reklamy w których na grafice jest człowiek lub zbliżenie twarzy mają większy CTR



2 W grafice używanej do reklamy skorzystaj z kolorów, które kontrastują z Facebookowym kolorem niebieskim. Dodaj czerwony, zielony, żółty, kolory które przyciągają większą uwagę i są bardziej zauważalne .


3 Dodaj czerwone obramowanie do grafiki reklamowej – dzięki temu będzie się wyróżniała wśród biało-niebieskich kolorów Facebooka.

4 Pamiętaj, żeby wykorzystywane grafiki miały odpowiednie wymiary - 110x80 px, nie mniejsze.


5 Dodaj nazwę marki lub produktu na grafice reklamowej. Nie wszyscy, którzy zobaczą Twoją reklamę klikną na nią, ale dzięki temu, że na grafice umieścisz nazwę marki lub produktu maksymalizujesz jej widoczność.


6 Niech przedmiot/osoba, która jest w grafice będzie jak najbardziej rozciągnięta, niech dochodzi do wszystkich czterech krawędzi (szerokość i wysokość).


7 Jeżeli możesz, zadawaj pytania w tytule reklamy. Jeżeli pytanie będzie na tyle zachęcające, żeby na nie odpowiedzieć to użytkownicy serwisu klikną na reklamę i zobaczą to, co im proponujemy na Stronie, klikną „Lubię to”, skomentują wpis, zwiększą interację.

8 Ogranicz tytuł reklamy do jednej linijki

9 Bądź szczery/pisz wprost – to co oferujesz i dlaczego warto zwrócić uwagę na reklamę?

10 Zachęć do kliknięcia (oferuj kupony, losowania, konkursy, rozdawnictwo)

11 W treści reklamy zachęć ludzi do polubienia Strony/marki. Napisz dokładnie to, co chcesz, żeby zrobili. Nie zapominaj o działaniach call-to-action – dodawać „kliknij tu”, „wejdź teraz”, „polub stronę”