wtorek, 18 czerwca 2013

W które reklamy na Facebooku warto zainwestować

Którą reklamę na Facebooku wybrać, aby najlepiej rozreklamowała moją Stronę, konkurs, aplikację, wydarzenie itp? Obecnie mamy dostępnych 27 rodzajów reklam... dużo, prawda? 



Wiadomo, że jeżeli wykorzystamy więcej rodzajów reklam to w końcu natrafimy na ten, który przyniesie nam najwięcej klików, instalacji aplikacji czy przyjęcia zaproszeń na wydarzenie. Salesforce oszczędził nam wydatków i przeprowadził badania w okresie 1 stycznia 31 maja 2013 roku analizując 114 mld wyświetleń reklam!


Oto lista typów reklam które były porównywane:








Do jakich wniosków doszedł Salesforce?


- CTR był dużo wyższy od przeciętnego dla reklam typu Sponsored Place Check-in Story oraz Sponsored Page Post Like Story 

- Application, Actions Story, Event RSVP, Inline Like miały niski CTR ale były bardzo tanie w CPM, za 1000 wyświetleń
- Mobile App Install Ad miały wyższy od średniej CTR oraz wyższy CPM



- Sponsored App Action Stories kosztowały o 26% więcej od App Ad ale dały 6x więcej instalacji aplikacji niż tańsza opcja

- Sponsored Page Like Stories kosztowały 43% więcej niż Inline Like, ale są 13,7x skuteczniejsze w pozyskiwaniu nowych fanów, którzy klikają "Lubię to"



Jak reklamy sprawdzały się w poszczególnych branżach? Widzimy, że najwyższe CTR mają branże telekomunikacyjna i wydawnicza,najniższy CPC mają branża odzieżowa oraz NGO a najniższą opłatę za 1000 wyświetleń musi uiścić branża z serwisami 



Koszt za polubienie Strony w podziale na branże:
Najdrożej trzeba zapłacić  za fana w stronach zranży: telekomunikacja, zdrowie i uroda, handel
Najmniej trzeba zapłacić: napoje i jedzenie, NGO, Technologia



Porównanie cen i performance reklam w 25 krajach. Pośród porównywanych jest także Polska. W naszym kraju stawki to CTR: 0,41%, CPC: 0,10$, CPM: 0,40$



Średni koszt za instalację aplikacji. Polska 0,54$, najtaniej w Bułgarii i Rumunii. Najdrożej w Południowej Afryce i Kanadzie.


Kraje z najlepszymi wskaźnikami:
CTR- Taiwan, Bułgaria
CPC - Bułgaria i Malezja
CPM - Bułgaria i Malezja



A Wy jakich opcji reklamowych używacie najczęściej, które z nich przynoszą Wam najlepsze rezultaty?

Źródło
Pełny raport