środa, 12 czerwca 2013

Facebook reorganizuje swój panel reklamowy, usuwa Pytania i Oferty

Zgadnijcie ile opcji reklamowych na u siebie Facebook? 10?20? Nie, 27! I wielki respekt dla tej osoby, która wymieni wszystkie dostępne reklamy.




Jak przyznał sam Facebook w poście na swoim oficjalnym blogu, do końca roku 2013 będą chcieli zmniejszyć tą ilość przynajmniej o połowę, żeby reklamodawcy łatwiej mogli zdecydować się co i jak chcą reklamować.

W przyszłości też opcje kontekstu społecznego (Łukasz polubił link/dodał komentarz pod zdjęciem) będą automatycznie dodawane do każdego typu reklam. Obecnie trzeba wykupywać SS oddzielnie.



Przykładowo, gdy wykupimy Page post photo ad Facebook automatycznie doda się do tej opcji reklamy social context aby 
- zwiększyć klikalność reklamy, zaangażowanie 
-oraz usunąć ten jeden dodatkowy krok potrzebny do stworzenia SS.

Badania przeprowadzone przez Nielsen, comScore, Datalogix pokazały, że social context zwiększa świadomość reklamowanego produktu i zwrot z wydatków reklamowych, więc Facebook chce żeby był on powszechny, co zwiększy performance reklamy. 
Zmiany te nastąpią jesienią.

Usunięte zostaną także z  Facebooka Pytania, gdyż Strony na Facebooku mogą zadać po prostu pytanie na Tablicy i uzyskać odpowiedź w komentarzach

Usunięte zostaną również, o dziwo, Oferty. Facebook zaobserwował, że lepiej sprawdza się reklama Page Post link ad promująca link ze strony www na temat promocji niż Oferta.
Te zmiany będą wprowadzane w lipcu.


Jak podobają się Wam zmiany? Nie sądziłem, że Oferty tak słabo działają, że po kilkunastu miesiącach je "ubijają".
Co do zmniejszenia ilości reklam to się cieszę, łatwiej będzie można efektywnie promować swoje usługi i produkty;)

Źródło