środa, 17 kwietnia 2013

Batman pomoże nam zrozumieć Edgerank

Naszą Tablicą na Facebooku rządzi Edgerank. Dzięki niemu Facebook chce mieć jak największą pewność, że na Tablicy pokażą się posty od znajomych, Stron, z którymi będziemy chcieli wchodzić w interakcję, dzięki temu dłużej spędzać czasu na Tablicy, na Facebooku w ogóle.


Dzięki coraz lepszemu Edgerankowi na naszej Tablicy wyświetlają się posty od Stron i znajomych z którymi częściej wchodzimy w interakcję, częściej angażujemy się w to, co piszą a nie wyświetlają się posty od Stron i znajomych, z którymi mamy mało do czynienia



Wielu z użytkowników Facebooka zastanawia się jaki rodzaj posta będzie angażował najbardziej - wcześniej to był post ze zdjęciem, coraz częściej okazuje się, że większe dotarcie i też nieraz zaangażowanie ma post z samym tekstem. Jednak należy pamiętać jedną rzeczy - najlepszy rodzaj postu to ten, z którym nasi fani będą najbardziej wchodzić w interakcję.

Poniżej bardzo ładnie, graficznie wytłumaczone jest to, na jakiej podstawie na naszej Talicy pokazują się pewnie treści a inne nie:

1) im częściej wchodzimy w interakcję ze znajomym, Stroną tym większe prawdopodobieństwo, że zobaczysz kolejny wpis od niego
2) jeżeli częściej wchodzisz w interakcję z określonym typem postu na Facebooku (wpis, link, zdjęcie, ankieta) tym większe prawdopodobieństwo, że na Tablicy będziesz widział właśnie takie rodzaje postów
3) im więcej użytkowników angażuje się z danym postem opublikowanym przez Stronę, tym większe prawdopodobieństwo, że zobaczymy go na naszej Tablicy
4) im więcej użytkowników będzie dawało "negatywny feedback" na dany post, jest bardziej prawdopodobne, że nie zobaczymy go na naszej Tablicy.



Z badań wynika, że Edgerank na Facebooku działa coraz lepiej, Użytkownicy na Tablicy widzą coraz to bardziej "skrojone na miarę" posty i dzięki temu więcej czasu spędzają właśnie na Tablicy:


Poniżej publikuję całą infografikę dotyczącą Egderanku:


Źródło i większy rozmiar grafiki