poniedziałek, 11 marca 2013

Test nowego wyglądu Newsfeedu w Facebooku.

Od kilku dni po Sieci krążył screen zaproszenia, w którym Facebook informował, że na konferencji pokaże nowy wygląd facebookowego Newsfeedu. Na czwartkowej konferencji zaprezentowano coś, co zrobiło duże wrażenie. Nowy newsfeed jest bardzo przejrzysty, wydarzenia, które publikują znajomi są większe a kilka feedów ułatwia w zarządzaniu treściami.


Od 2 dni mam możliwość testowania nowego wyglądu. Jeżeli chcecie zobaczyć, jak te zmiany wyglądają w praktyce to zapraszam Was na poniższy test.

Pokrótce nowy dizajn to:
- większe zdjęcia i inne treści, które publikują znajomi
- szary panel nawigacyjny po lewej stronie serwisu
- różne feedy które ułatwiają organizowanie treści
- powiadomienia pokazują się po prawej stronie serwisu.

A jak te zmiany wyglądają z bliska?:)

Pierwszą, najbardziej widoczną zmianą jest przeniesienie panelu nawigacyjnego, w którym mamy ticker, Strony, którymi zarządzamy i czat, z lewej strony na prawą. Dodatkowo panel jest teraz szary, bardziej widoczny. Jego wielkość jest zmienna, poniżej widzicie zmniejszoną wersję (większa/mniejsza) opcja pokazuje się w zależności od rozdzielczości, ustawień przeglądarki.

Szkoda, że nie można w dowolnym momencie rozsuwać/zsuwać panelu, wtedy byłby on jeszcze bardziej użyteczny. Dodatkowo też ticker ma teraz wymiar... 2-3 cm, pokazuje się w nim jedna informacja.


Mamy możliwość wyboru treści spośród kilku newsfeedów. Dzięki temu łatwiej możemy zarządzać treściami, które publikują nasi znajomi czy Strony, które polubiliśmy. Bardzo dobra opcja, każdy może ustawić sobie co chce - jeżeli lubisz oglądać tylko zdjęcia, klikasz "Zdjęcia", jeżeli chcesz widzieć to, co publikują Strony, które polubiłeś, klikasz "Obserwowane".


Newsfeed "All friends" pokazuje wszystkie wpisy, które opublikowali nasi znajomi.

Newsfeed "Most Recent" pokazuje wszystkie ostatnio dodane treści przez Strony, które lubimy, naszych znajomych.

Newsfeed "Gry" pokazuje treści, które publikują Strony związane z grami. Znajdziemy tam także odznaki, jakie zdobywają znajomi grający w gry czy informacje o poziomach jakie osiągnęli.


Newsfeed "Grupy" pokazuje treści z grup, do których jesteśmy zapisani. Po prawej stronie mamy możliwość przełączania się po grupach i oglądania tylko treści, które publikowane są w interesującej nas grupie.


Newsfeed "Muzyka" pokazuje Strony artystów których lubimy my i nasi znajomi. Lista artystów jest umieszczona w prawym górnym rogu a poniżej mamy zachęcenie do polubienia kolejnych artystów. Jeszcze niżej mamy podane najbardziej popularne piosenki, jakie znajomi odtwarzali na Spotify.

Jeżeli któryś z naszych znajomych polubi Stronę a my jej jeszcze nie lubimy otrzymujemy informację/zachęcenie, żeby ją polubić. Nowością, o której Facebook wspominał jest to, że dodatkowo widzimy całe, duże coverphoto Strony.


Newsfeed "Following" pokazuje wszystkie, WSZYSTKIE treści, które publikują Strony, jakie lubimy. W prawym górnym rogu mamy miniaturki Stron, które lubimy oraz całkowitą ich liczbę a także przycisk "See all" aby zobaczyć listę wszystkich Stron, które lubimy. Niżej mamy 3 sugerowane Strony, które możemy polubić. Bardzo fajny newsfeed, dzięki niemu oszukamy trochę Edge Rank i zobaczymy też inne treści ze Stron, które wcześniej polubimiśmy, może o nich zapomnieliśmy.
Dodatkowo na samej górze Newsfeedu mamy losowo zmieniające się coverphoto z jednej ze Stron, którą polubiliśmy.


Newsfeed "Zdjęcia" pokazuje wszystkie zdjęcia, jakie znajomi ostatnio dodali na Facebooka. Oprócz zdjęć na Tablicy po prawej stronie widzimy także nowe zdjęcia profilowe znajomych oraz nowe cover photos, jakie dodali znajomi do swoich profili.


Treści, które publikowane są na Tablicy są jeszcze większe. Link z YouTube czy z jakiegoś portalu mają większą miniaturkę oraz dłuższy, większy opis. Widzimy więcej i zachęca to nas bardziej do klikania.
Jeżeli na Facebooku są treści, które są często czytane, udostępniane (np z The Economist) to serwis agreguje je (ta funkcja była już wcześniej) ale dodatkowo pokazuje w ładniejszej formie (3 treści z boku i bardziej widoczny przycisk "share")


Jeżeli zdjęcie jest dostatecznie duże to opis dodawany jest na nim. Warto będzie dodawać zdjęcia w rozmiarze 600x600 px


Jeżeli zdjęcie jest mniejsze to opis pojawia się, tak jak było to dotychczas, nad zdjęciem.


Zameldowania są bardziej widoczne, nie ma tylko opisu "Łukasz zameldował się na basenie" ale dodatkowo mamy grafikę mapy wraz z lokalizacją.


Gdy kilku z naszych znajomych podzieli się linkiem to po lewej stronie danej treści widzimy avatary osób, które podzieliły się nią.


Także, gdy firma stworzy Ofertę to wpis o tym będzie bardziej widoczny:


Nowością jest także możliwość obserwowania wybranego postu i zmian pod nim.


Reklama Sponsored Stories jest jeszcze większa, łatwiejsza do zauważenia a przycisk bardziej zachęca do kliknięcia "Lubię to". Także reklamy Right Hand Side też są bardziej widoczne - przycisk oraz nasi znajomi, którzy już lubią Stronę są bardziej widoczi.


Sugerowany post jest jest baaaardzo duży. Jeżeli dodamy jeszcze większą grafikę do niego to naprawdę, zajmuje 1/3 ekranu. Dzięki temu, założę się, ze ta opcja reklam będzie jeszcze bardziej klikalna.


Page Post Ad będzie naprawdę duuuuży:



Poniżej znajdziecie jeszcze film, który przedstawia nowe funkcje Newsfeedu;)



I jak, podoba się Wam nowy wygląd? Jak dla mnie, baaardzo fajny;)

Jeżeli macie jakieś pytania to zadawajcie je w komentarzach pod artykułem lub na Stronie na Facebooku:)