piątek, 22 marca 2013

Lookalike Audiences - kolejna opcja reklamowa od Facebooka

We wtorek Facebook poinformował na swoim blogu, że wprowadza nową opcję reklam Lookalike Audiences. Reklama jest podobna do zaoferowanej w zeszłym roku reklamy Custom Audiences (możliwość wykorzystania numerów telefonicznych, adresów email, id userów do dokładnego targetowania reklam).


Lookalike Audiences, jak sama nazwa wskazuje, pozwala na dotarcie do użytkowników, którzy są podobni do tych z naszej bazy danych. Reklamę tą można targetować wykorzystując wszystkie opcje targetowania dostępne w Facebooku.

Facebook zapewnił, że nie będzie dzielił się z reklamodawcami żadnymi personalnymi informacjami o targetowanych użytkownikach.

Opcja Lookalike Audiences po testach wykazała, że koszt pozyskania fana na Facebooku był niższy o 56% i o 94% niższy cost per checkout.

Opcja reklamy będzie dostępna w Power Editorze, narzędziu do bardziej profesjonalnego puszczania reklam na Facebooku.

Źródło i Źródło 2