wtorek, 26 lutego 2013

Lenovo IdeaTab A2107 - recenzja. Część I

Kto z Was używa tabletu? Urządzenia te szturmem "weszły pod strzechy" naszych domów wypierając popularne jakiś czas temu netbooki. W Polsce najbardziej popularne są nie iPady za 2 tys tylko proste GoClever czy Manta za maksymalnie 300-700 zł do kupienia na Allegro, w ogólnodostępnych sklepach z AGD i w... Biedronce.


Podróżując często do pracy i widzę co ludzie robią na nich najczęściej - oglądają filmy, seriale, słuchają muzyki i grają w gry (tablety mają system Android, więc działają na nich gry z Google Play). Mi też spodobały tablety więc kupiłem sobie 7" Plug Impact ale nie przypadł mi do gustu (słaba bateria, bardzo długi czas ładowania, słaba moc wifi). Już miałem kupić Nexus 7 z 3G ale nadarzyła się okazja, żeby przetestować Lenovo;) Do sprzętu Lenovo mam bardzo dobre odczucia - przez 4 lata bardzo dobrze służył mi ich laptop, więc bardzo chętnie podjąłem się testów tabletu. Co ma w sobie tablet, że warto się nad nim pochylić? Sprawdźcie w dalszej części tekstu:

Otwierając pudełko naszym oczom od razu ukazuje się tablet. Oprócz tabletu w pudełku mamy ładowarkę i skróconą instrukcję obsługi. Niewiele, ale nieważne. Ważny jest tablet;)

Po kilku sekundach uruchamiam po raz pierwszy tablet i moim oczom ukazuje się ekran początkowy... A co dalej? Tego dowiecie się w następnej recenzji;)

PS.
Kilka dni temu dodałem też informację, że testuję tablet na moją Stronę na Facebooku. Pojawiło się tam kilka pytań, na które dokładniej odpowiem w kolejnych recenzjach, ale tak wstępnie:

- tablet waży ok 400 g (przyznam, że wydaje się mi dużo, ale dobrze, że jak trzymam go horyzontalnie to dobrze się daje "obracać")
- bateria działa spokojnie 2 dni. Działa dłużej jeżeli wyłączam go a nie pozostawiam w stanie czuwania
- dłuższe teksty pisze się na nim w miarę dobrze, oczywiście wykorzystując tryb horyzontalny - wtedy palce bardzo ładnie skaczą po klawiaturze i można pisać i pisać i pisać;)
- nie rozlatuje się po 3 miesiącach:P Trzymam go w takim ładnym etui jak na zdjęciu niżej (30 zł na allegro)
- kolory są ładne, choć trzeba manipulować tabletem, żeby znaleźć ten idealny kąt patrzenia. W najnowsze gry można grać jak najbardziej, nie zacina, nie zamula, radzi sobie z nimi bardzo dobrze.


Moim zdaniem największą zaletą tego tabletu jest 3G;) Włożyłem do niego kartę Play, wykupiłem za 30 zł internet (3G) i przez miesiąc katowałem jego możliwości na trasie Warszawa Skierniewice;) O tym też na pewno napiszę w kolejnych recenzjach.

Polecam!

A tutaj macie dokładny opis specyfikacji tabletu (plik PDF)