W czołówce rankingu znalazły się Wielka Brytania (52 proc.), Stany Zjednoczone, Rosja, Czechy i Hiszpania. W krajach tych w ogóle więcej jest internautów. Podczas gdy w Polsce z sieci nie korzysta aż 42 proc. ludzi, w Wielkiej Brytanii odsetek ten wynosi zaledwie 15 proc.
Autorzy raportu zwracają uwagę również na tematy, jakie najchętniej poruszane są w różnych częściach świata. Europejczycy rozmawiają głównie o rozrywce, filmach i muzyce. W krajach arabskich tematem wiodącym jest polityka, a nawet religia. Nie zaskakują dane bardziej szczegółowe, mówiące o tym, że w Hiszpanii, trawionej problemem bezrobocia wśród młodych ludzi, użytkownicy najczęściej szukają informacji o pracy zawodowej; w Ameryce, podążając za stereotypami, informacje konsumenckie, a w Egipcie – polityczne.
Smartfony, jako najczęściej wybierane urządzenia do korzystania z social media, zdominowały Egipt i Meksyk i Grecję, dając Wielkiej Brytanii dopiero 5. miejsce, za Libanem. W Wielkiej Brytanii i w USA posiadaczy smart fonów jest jednak najwięcej.
Raport do ściągnięcia
Źródło