środa, 19 grudnia 2012

Polacy skorzy do rekomendacji (infografika)

Rekomendacje działają wśród Polaków. 7 na 10 Polaków często rozmawia ze swoimi znajomymi o różnych produktach - wynika z badania agencji Buzz Media.



Jesteśmy dla siebie wiarygodnym źródłem informacji o markach i produktach - aż 65% Polaków ufa swoim znajomym i liczy się z ich opinią przy wyborze produktów. Jednocześnie bardzo chętnie przyjmujemy rolę liderów opinii - aż 85% Polaków poleca produkty swoim znajomym. Przy tym jedynie 26% przyznaje, że kieruje się klasyczną reklamą.

Jakie rodzaje produktów najczęściej rekomendujemy? Najchętniej polecamy znajomym nowości spożywcze (70%) kosmetyki dla dorosłych (67%) oraz sprzęt elektryczny do codziennego użytku (61%). Ponad połowa Polaków rekomenduje swoim znajomym także produkty chemii gospodarczej, artykuły spożywcze z "wyższej półki", a także gadżety nowej generacji.

Polacy uwielbiają próbować rzeczy przed zakupem - gdyby mogli testowali by praktycznie wszystko: od gadżetów najnowszej generacji (85% chciałoby mieć możliwość sprawdzenia przez kupnem "jak to działa"), przez produkty spożywcze, kosmetyki pielęgnacyjne i kolorowe, produkty dla dzieci (odpowiednio: 79% - jedzenie, 78% - kosmetyki pielęgnacyjne, 64% - kosmetyki kolorowe, 55% - produkty dla dzieci) po usługi finansowo-bankowe (58% Polaków deklaruje chęć wypróbowania tego typu usług).


Źródło i większy rozmiar infografiki.