niedziela, 16 grudnia 2012

Facebook liderem społecznościowej penetracji mobilnej sieci w Polsce

Serwisy społecznościowe są dzisiaj kluczowym składnikiem sieci, ale nie oznacza to, że wszyscy mają do nich dostęp. Kilka krajów przoduje zdecydowanie, jeśli chodzi o liczbę ich użytkowników, a to, jakiego serwisu używasz, zależy w dużej części od tego, gdzie mieszkasz.


W nowym "Raporcie sieci mobilnej" Opera przyjrzała się pięciu serwisowym społecznościowym w ponad 190 krajach, by stworzyć globalny atlas social media. Spośród wszystkich unikalnych użytkowników Opery Mini w Polsce 21,91% korzysta z NK, z Facebooka zaś - 38,05%. Dobre wyniki więcej niż jednego serwisu wyróżniają Polskę na tle innych krajów ujętych w raporcie.

Porównując Polskę z innymi państwami Europy, penetracja Facebooka jest u nas mniejsza niż w Czechach (43,65%), ale większa niż we Francji (34,37%) i Niemczech (33,06%), nie wspominając o Białorusi (10,05%).

Penetracja Twittera w polskiej sieci mobilnej to zaledwie 1,75%. W tej kategoria Polska jest na 15. miejscu od końca zestawienia. Relatywnie więcej użytkowników Twitter ma w takich krajach jak Kazachstan czy Słowacja.

Mieszkańcy Makao są wśród użytkowników Opery Mini najbardziej zagorzałymi wielbicielami Facebooka (relatywnie do ogólnej liczby użytkowników), zaś Indonezyjczycy stanowią największą grupę narodowościową wśród jego użytkowników. Indonezyjczycy przodują też w liczbie użytkowników Twittera, który największą procentową penetracją cieszy się wśród Japończyków i Paragwajczyków.

W październiku 2012 r. Opera Mini i Opera Mobile miały łącznie ponad 215 mln użytkowników. W porównaniu z zeszłym rokiem liczba ta wzrosła o 33%.


Źródło