Poniżej znajdziecie najważniejsze elementy, które wprowadził Mark do swojego ukochanego serwisu;)
Styczeń
- Reklama Sponsored Stories wyświetla się na naszej Tablicy
- Aplikacje mogą korzystać z Open Graph
Luty
- Strony otrzymują wygląd Timeline
- Reklamy pokazują się także w mobilnej wersji Facebooka
- Facebook wprowadza Oferty (najpierw dostępne dla wybranych firm, które zapłacą za puszczenie Oferty, następnie w maju będą już dostępne dla wszystkich)
- Reach Generator (ktoś to w ogóle pamięta? Opcję Facebook ubił;))
- Log Out Experience
Marzec
- Listy zainteresowań (jeżeli chcemy mieć pewność, że zobaczymy wszystkie wpisy Stron z danej kategorii możemy taką listę sobie stworzyć.)
Kwiecień
- Facebook wprowadza Grupy dla Szkół
- Facebook testuje "Trending Articles" - popularne artykuły pokazują się na naszej Tablicy co ma nas zachęcić do kliknięcia i przeczytania.
- Promoted Page Post - opcja umożliwiająca promocję wybranego postu z poziomu postu - nie trzeba klikać w zakładkę z reklamami
Maj
- Promoted User Post - jeżeli chcemy, żeby nasz post zobaczyła większa grupa naszych znajomych od maja możemy kliknąć "Promuj" pod postem, który właśnie opublikowaliśmy.
- zmiana dizajnu mobilnej wersji Facebooka
- Aplikacja "Camera" na iOS
- Aplikacja dla administratorów Stron na iOS
Czerwiec
- zmiana diznajnu naszej Tablicy (większa czcionka, większe zdjęcia)
- Facebook wprowadza App Center
- Facebook wprowadza opcję reklam "Facebook Exchange"
Lipiec
- Facebook wprowadził Kalendarz z wydarzeniami
- Sponsored Results
- Targetowanie postów np. ze względu na wiek, płeć, miejsce zamieszkania, język, zainteresowania
Sierpień
- Mobile App Install Ad
- Nowy wygląd i funkcjonalności zakładki z Wiadomościami
- Aplikacja iOS jest wyraźnie szybsza
- Facebook wprowadza nową opcję targetowania - Custom Audiences (możliwość dodania swoich baz danych z mailami czy numerami telefonów i targetowanie na nich użytkowników)
Wrzesień
- Facebook wprowadza opcję Facebook Gifts
Październik
- Facebook zaczął testować opcję "Kolekcje", która pozwala sklepom na dodawanie zdjęć z opcją, która umożliwia zapisywanie zdjęć jako "list życzeń/wishlist". Jak na razie opcję testuje 21 sklepów.
- Globalne Strony - możliwość łączenia Stron i tworzenia, pod jednym linkiem url lokalnych ich odpowiedników
Listopad
- Facebook dodaje przycisk "Udostępnij" w aplikacji mobilnej
- Facebook wprowadza opcję Mobile Photo Sync
- Timeline znajomych (opcja pokazuje historię naszej znajomości)
Grudzień
- Opcja "Nearby" w mobilnej aplikacji Facebooka - pokazuje, sprawdzając rekomendacje znajomych, co warto zrobić, gdzie warto iść w miejscu w którym się aktualnie znajdujemy.
- płatne wiadomości
- Aplikacja "Poke"
Podsumowanie
Widzicie, że opcji, które dodała nam Zuckerberg w tym mijającym 2012 roku było całe mnóstwo. Która z nich, Waszym zdaniem jest najważniejsza, najbardziej potrzebna?
Źródło