piątek, 9 listopada 2012

Miliard do połowy roku na reklamę w Internecie.

Według badania IAB AdEx, przeprowadzonego przez PwC na zlecenie IAB Polska, wartość polskiego rynku reklamy online w pierwszym półroczu tego roku wyniosła 1,03 miliarda złotych. Jest to o 7% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.


W podziale na formaty reklamowe dotychczasowe trendy są zachowane. Zaobserwowany został dalszy wzrost reklamy wideo oraz kolejne trzycyfrowe indeksy dla mobile.

Według AdEx w pierwszym półroczu przekroczona została granica pierwszego miliarda i wszystko wskazuje na to, że pomimo trudnej sytuacji na rynku mediowym rok 2012 przyniesie reklamie cyfrowej kolejne rekordy.

Warto zwrócić uwagę także na 14-procentowy wzrost reklamy wideo online oraz wzrost reklamy w urządzeniach mobilnych. Po raz kolejny osiągnęły one trzycyfrowy indeks (281% r./r.).




W czołówce rankingu branżowego nastąpiły drobne przetasowania, jednak grono ścisłych liderów pozostaje to samo. Tym razem motoryzacja, finanse i handel przyniosły prawie 40% wydatków na reklamę online. Artykuły FMCG stanowiły łącznie 12%, podczas gdy dobra trwałe ponad trzykrotnie więcej (37%).

Największy wzrost wydatków reklamowych online dotyczył branży turystyczno-gastronomicznej, a następnie: motoryzacji, edukacji i nieruchomości. Wzrost pod tym względem odnotowały także: sektor farmaceutyczny, czas wolny, handel oraz napoje.


Źródło