W podziale na formaty reklamowe dotychczasowe trendy są zachowane. Zaobserwowany został dalszy wzrost reklamy wideo oraz kolejne trzycyfrowe indeksy dla mobile.
Według AdEx w pierwszym półroczu przekroczona została granica pierwszego miliarda i wszystko wskazuje na to, że pomimo trudnej sytuacji na rynku mediowym rok 2012 przyniesie reklamie cyfrowej kolejne rekordy.
Warto zwrócić uwagę także na 14-procentowy wzrost reklamy wideo online oraz wzrost reklamy w urządzeniach mobilnych. Po raz kolejny osiągnęły one trzycyfrowy indeks (281% r./r.).
W czołówce rankingu branżowego nastąpiły drobne przetasowania, jednak grono ścisłych liderów pozostaje to samo. Tym razem motoryzacja, finanse i handel przyniosły prawie 40% wydatków na reklamę online. Artykuły FMCG stanowiły łącznie 12%, podczas gdy dobra trwałe ponad trzykrotnie więcej (37%).
Największy wzrost wydatków reklamowych online dotyczył branży turystyczno-gastronomicznej, a następnie: motoryzacji, edukacji i nieruchomości. Wzrost pod tym względem odnotowały także: sektor farmaceutyczny, czas wolny, handel oraz napoje.
Źródło