wtorek, 2 października 2012

Ile postów dziennie powinno publikować się na Facebooku?

Ile postów dziennie powinniśmy dodawać na Stronę na facebooku, żeby mieć jak największe zaangażowanie?


Jak wynika z ostatnich badań, internauci chętniej zaglądają na Strony firm na Facebooku niż na strony www. Dlaczego? Bo mogą tam wchodzić z marką w interakcję. Ale żeby "zasłużyć" na polubienie trzeba serwować użytkownikom interesującą dla nich treść i wiedzieć jak często ją serwować.
Z badań Socialbakers wynika, że w sierpniu 2012 marki dodawały średnio 1,3 posta dziennie na Stronę na Facebooku. Czy ta ilość gwarantuje zaangażowanie? Jak widzimy na wykresie nie zawsze - to co działa dla jednej branży może nie działać dla innej. Przykładowo BMW postuje ok 3 posty dziennie a Cartier 2 posty na miesiąc ale ma pod nimi większe zaangażowanie 1,21% vs. 1,97%.

Na grafice są przedstawione wybrane marki z top 50 najbardziej angażujących, globalnych marek na Facebooku.

Wnioski? Z powyższej grafiki widać, że odpowiedź na pytanie z tytułu artykułu jest trudna. Trzeba monitorować Stronę, sprawdzać jak angażują się fani, czy często odpowiadają na nasze częste wpisy czy nie  za bardzo, czy dodają w komentarzach jakieś zażalenia itp. Warto przez kilka dni wypróbować kilka różnych form postów i ilości ich publikacji.

Żródło