Tylko 18% użytkowników Facebooka jest w stanie
wskazać ostatnią polubioną przez siebie markę. Ponad połowa (52%) nie potrafi
przywołać takiej informacji z pamięci, a jedna trzecia w ogóle nie ma w
zwyczaju klikać ‘Lubię to!’ na profilach produktów czy usług – wynika z badania
„Marki w serwisach społecznościowych”, zrealizowanego przez Interaktywny
Instytut Badań Rynkowych.
Zdecydowana
większość badanych w ubiegłym roku specjalistów zajmujących się reklamą
internetową, była przekonana, że dzięki fanpage'om odbiorcy są w kontakcie z
marką/firmą (78 procent wskazań) i lepiej o niej myślą (68 procent).
Jak
pokazuje najnowsze badanie IIBR Marki w serwisach społecznościowych jedynie co
piąty użytkownik Facebooka potrafi z pamięci wskazać ostatnią markę, której
fanpage polubił. Ponad połowa nie jest w stanie nic powiedzieć o ostatnim
polubionym przez siebie profilu.