poniedziałek, 2 lipca 2012

Najlepszą obsługę klienta na Facebooku mają marki z kategorii...

Socialbakers wydał w zeszłym tygodniu raport z badania w którym na podstawie analizy 10 000 Stron na Facebooku i przyjrzeniu się pytaniom zadawanym przez fanów wnioskuje, że najbardziej oddanymi na Facebooku markami, które odpowiadają fanom na większość pytań, marki telekomunikacyjne, linie lotnicze i finansowe.


Socialbakers stworzyło nowy wskaźnik – Socially Devoted, na który składa się:
- Twoja firma musi być otwarta (umożliwiaj fanow pisywanie na Tablicy, odpowiadaj na pytania)
- Musisz odpowiadać na pytania swoich fanów (odpowiadaj na przynajmniej 65% pytańzadawanych w kanałach social media)
- Musisz odpwiadać szybko (odpowiadaj w przeciagu minut, nie godzin)

Co interesującego zauważono analizując Strony:
- Tanie linie lotnicze odpwiadały lepiej, szybciej niż duże linie lotnicze
- NGO odpowiadały szybciej niż organizacje nastawione na zysk
- Nadal wiele Stron dużych firm decyduje się na zamkniecie Tablicy, nie daje możliwości umieszczania pytań, postów fanom.