wtorek, 12 czerwca 2012

Nowy wygląd Stron na Facebooku a zaangażowanie użytkowników.

Kiedy na ostatniej konferencji f8 Facebook wprowadził nowy wygląd Stron – Timeline, wiele osób narzekało, że teraz trzeba będzie zmieniać strategię obecności na Facebooku i dodatkowo uczyć się poruszać w nowym interface użytkownika.

Sotrender zanalizował 130 największych firmowych Stron na Facebooku w UK w tym 5 tys postów i odkrył, że po przejściu na Timeline nie zmienił się:
- typ pulikowanej treści
- % zaangażowanych użytkowników
- średnia ilość lajków, komentarzy

Zmieniły się za to 2 rzeczy:
1) posty „żyją” dłużej
Przed „erą” timeline, użytkownicy dodawali pod postem połowę komentarzy w mniej niż godzinę. Teraz 50% komentarzy dodawane jest w okresie 2,5 h
80% wszystkich komentarzy dodawanych jest w czasie 8,5 h od opublikowania.

Wniosek: publikowany przez nas post jest dłużej widoczny przez fanów.

Jeżeli Strona pisze za często, posty mogą na siebie nachodzić i zabierać zaangażowanie poprzednio opublikowanym.

2) posty osiągają większe zaangażowanie
Timeline sprawiło, że posty mają większe o 13% zaangażowanie. Przed Timeline średnio post angażował 158 fanów a teraz 179.


Wniosek: warto dodawać regularnie wysokokiej jakości posty aby angażować użytkowników jeszcze bardziej.

A czy Wy zauważyliście zwiększone zaangażowanie użytkowników i dłuższe „życie” postów na swojej Stronie? Dajcie znać w komentarzach.