piątek, 15 czerwca 2012

Facebook wprowadza nowy rodzaj reklam.

Facebook potwierdził, że za kilka tygodniu będzie wprowadzał nowy rodzaj reklam - reklamy real-time. Będą one umożliwiały trakowanie osób odwiedzających Facebook po szukaniu informacji na innych, zewnętrznych serwisach.


Co dokładnie oznaczają reklamy real-time? Dzięki tej ułudze firma z branży turystycznej, na której stronie dana osoba obiczyła koszt wycieczki do Grecji ale jej nie kupiła, będzie mogła zlokalizować ją na Facebooku i zaserwować reklamę zachecającą do powrotu na serwis i kupienia jednak tej wycieczki do Grecji. 
Usługa Facebook Exchange, jak ją nazwał Facebook, zadebiutuje w przeciagu kilku tygodni. Pierwsi możliwość serwowania takich reklam będą mieli wybrani dostawcy: TellApart, Triggit, Turn, DataXu, MediaMath, AppNexus, The Trade Desk i AdRoll.

Firmy te będą mogły zsynchronizować pliki cookies ze strony firmy, która wykupi u nich usługę (np serwisu tej firmy, która oferuje wycieczki do Grecji) z cookies Facebooka i na tej podstawie serwować reklamy użytkownikowi, który wyszedł z serisu i przeszedł na Facebooka.

Reklamy real-time są ukłonem w stronę reklamodawców, którzy prawdopodobnie dzięki temu będą wydawać jeszcze więcej pieniędzy w Facebooku. Ceny reklam będą obowiązywały w modelu CPM.

Podobnie działające reklamy serwuje już od dawna np Google.

Źródło 1 i 2