Dzięki podziałowi firma twierdzi, że można łatwiej zidentyfikować, zmierzyć aktywność i zbudować relacje z klientami, którzy wchodzą w interakcję z brandami w social media.
Oto 6 rodzajów postaci używających social media:
No shows – 41% populacji – najmniej zaangażowani w serwisach social media. Niezbyt często zaangażowani w działania e-commerce.
Newcomers – 15% populacji – pasywni użytkownicy jednego serwisu social media, tylo po to, aby rozszerzyć relacje ze świata offline.
Onlookers – 16% populacji – obserwują innych poprzez serwisy social media ale dzielą się na nich prawie żadnymi informacjami osobistymi
Cliquers – 6% populacji – aktywni użytkownicy jednego serwisu społecznościowego, wpływowi pośród małej grupy swoich znajomych i rodziny
Mix-n-Minglers – 19% populacji – ci, którzy regularnie szerują i wchodzą w interakcję z różnorodną grupą użytkowników
Sparks – 3% populacji – najbardziej aktywni i zaangażowani użytkownicy serwiów social media. Mogą być w social media ambasadorami dla swoich ulubionych marek.
Zgadzacie się z tym podziałem? Co o nim sądzicie?
Który model najlepiej opisuje Ciebie?:)
Więcej możecie znaleźć w pełnym raporcie Aimia
Źródło