Jednak głónym problemem Google+ jest to, że nie widać tam prawie zaangażowania użytkowników.
Badania RJ Metrics wykazały, że pomimo dużej ilości użytkowników spędzają oni bardzo mało czasu na stronie publikując czy czytając treści:
- średnio post ma mniej niż jedno +1, mniej niż jedną odpowiedź i mniej niż jedno udostępnienie;
- 30% użytkowników, którzy dodali raz jeden publiczny post nie publikuje nigdy drugiego;
- po dodaniu 5 postów jest 15% szansa, że użytkownik nie doda już niczego więcej
- użytkownicy, którzy dodają publiczne posty dodają je w odstępnie przeciętnie 12 dni.
Dodatkowo badania pokazują, że użytkownicy Google + spędzają na serwisie ok 3 minuty w porównaniu z 400 minutami jakie spędzają na Facebooku.
Ruch, który generują posty jest mały, ja w swoich analitics nie widzę żadnego prawie ruchu, mimo, że mam na profilu osobistym ok 200 osób obserwujących mnie a na Stronie ponad 300 osób.
A jak jest u Was, Google + generuje Wam jakiś ruch na stronie, blogu itp?
A oto pełna infografika porównująca te dwa serwisy: