Dzięki GPS aplikacja sprawdza nasze położenie i może liczyć np przebyte kilometry. Dodatkowo pokazuje średnią prędkość, maksymalną prędkość, spalone kalorie a po podłączeniu pulsometru nawet tętno.
Moda na trzymanie formy jest u nas w kraju coraz większa. Nordic Walking, bieganie, pływanie, jazda na rowerze - te aktywności z aplikacji Endomondo co jakiś czas pojawiają się na Tablicy naszego Facebooka.
Jak dużo osób z Polski korzysta z Endomondo, czy jest w aplikacji potencjał marketingowy? Spójrzmy:
Statystyki miesięczne strony www:
ok. 235 000 Unikalnych Użytkowników
ok. 2 800 000 odsłon stron
Statystyki miesięczne aplikacji:
ok. 220 000 Unikalnych Użytkowników
ok. 5 400 000 odsłon stron dla platform Adroid i iOS
Jak widać Endomondo w Polsce to już spora grupa osób chcących być w formie. Producenci obuwia sportowego, odzieży sportowej, sprzętu sportowego, sklepów sportowych mogą z powodzeniem wykorzystywać opcje reklamowe (display i akcje niestandardowe) i angażować sportowców w konkretne zadania (np kto pierwszy przebiegnie 500 km, kto przebędzie najwięcej kilometrów, kto spali najwięcej kalorii).
„Firmy chętnie sięgają po Endomondo, które przyciąga do siebie aktywnych, dbających o kondycję fizyczną użytkowników. Do tej grupy trudno dotrzeć w warunkach naturalnych, ponieważ z racji charakterystyki nie są to osoby spędzające przed komputerem dużo wolnego czasu –komórka z Endomondo jest często jedynym ekranem, z którym użytkownik wchodzi w interakcję podczas uprawiania sportu.” – mówi Małgorzata Rzymska, Key Account Manager z BAN.pl – „Nike, Timex, Intel czy Intersport to przykłady firm, które są obecne w Endomondo i osiągnęły wymierne korzyści, dzięki tej absorbującej uwagę użytkownika formie promocji.”
W następnym poście napiszę o możliwościach reklamowych na Endomondo
Źródło statystyk - BAN.pl