Pewnie wiele osób, które także promowały post, zgodzą się ze mną, że największą bolączką było to, że widełki budżetu do promocji były sztywno określone - chcesz promować za 4$ to dotrzesz do tylu, chcesz promować za 80$ to dotrzesz do tylu. Ale te ustalenia właśnie się zmieniają. I fajnie.
Od wczoraj Facebook testuje na wybranych Stronach możliwość wpisania sobie ręcznie budżetu za jaki chcemy promować swój post. Można zacząć już od 1$. Nie trzeba wydawać 4, 8, 16$ czy większej kwoty sugerowanej przez Facebooka - wydajemy tylko tyle, ile mamy.
Ciekawe czy dzięki tej opcji ilość osób, które promują posty zwiększy się. Z tego co widziałem to ostatnio pod postami Stron, które administruję, zmniejszył się sugerowany zasięg dotarcia postów przy proponowanych przez Facebook budżetach = trzeba wydawać więcej, żeby dotrzeć do podobnej jak wcześnie liczby osób.
A jak jest u Was? Korzystacie z promocji wybranego postu?
Czekam na wyniki za Q2 2013, które Facebook przedstawi pod koniec lipca - dowiemy się być może ile osób promowało swoje posty. Ostatnio było to 7,5 mln.
Źródło i źródło 2